معجون شیر پسته بدون بستنی | طرز تهیه شیر پسته “میلک شیک”


معجون شیر پسته بدون بستنی | طرز تهیه شیر پسته “میلک شیک” معجون شیر پسته بدون بستنی ، طرز تهیه شیر پسته غلیظ خانگی بدون بستنی  از ترکیب شیر با میوه، نوعی نوشیدنی حاصل می‌شود که در آمریکا اختراع شده و...

فهرست سرفصل ها

معجون شیر پسته بدون بستنی | طرز تهیه شیر پسته “میلک شیک” مواد لازم برای تهیه شیر پسته طرز تهیه شیر پسته بدون بستنی
معجون شیر پسته بدون بستنی | طرز تهیه شیر پسته “میلک شیک”
به این مطلب چند ستاره میدی ؟

معجون شیر پسته بدون بستنی | طرز تهیه شیر پسته “میلک شیک”

معجون شیر پسته بدون بستنی | طرز تهیه شیر پسته “میلک شیک”معجون شیر پسته بدون بستنی ، طرز تهیه شیر پسته غلیظ خانگی بدون بستنی

از ترکیب شیر با میوه، نوعی نوشیدنی حاصل می‌شود که در آمریکا اختراع شده و خود آمریکایی ها آن را میلک شیک (milk shake) می‌نامند، یعنی شیری که آن را با ماده دیگری آمیخته اند (این ماده در بیشتر موارد نوعی میوه یا آب میوه است، ولی ممکن است قهوه یا کاکائو هم باشد).

این نوشیدنی با گرداندن مقداری شیر تازه و میوه یا آب میوه در مخلوط کن برقی درست می شود و گاهی کمی شکر یا بستنی هم به آن اضافه می‌کنند. میوه مورد استفاده ممکن است یک رنگ یا چند رنگ باشد. باید توجه داشت که بیشتر میوه ها مقداری ترشی دارند و ترشی اگر به شیر گرم یا ولرم اضافه شود، شیر را می‌برد. از این رو شیری که با میوه آمیخته می شود باید قبلا سرد شده باشد.

یکی از نوشیدنی‌ های گوارا و خوشمزه برای فصل گرما، شیر پسته است که از خواص شیر و خواص پسته برخوردار است و بسیار سالم و مقوی است. مواد اصلی مورد استفاده در تهیه شیر پسته، شیر، پسته و شکر یا عسل است که با طعم دهنده‌ هایی مزه دار می‌ شود و افزودن آن‌ ها سلیقه‌ ای است. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه “شیر پسته بدون بستنی” را به شما ارائه دهیم.

مواد لازم برای تهیه شیر پسته

شیر یخ زده 1.5 پیمانه
شیر سرد 1/2 پیمانه
مغز پسته 1/2 پیمانه
هل 4 دانه
گلاب 2 قاشق مرباخوری
ثعلب 1/2 قاشق چایخوری
شکر (عسل) 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیر پسته بدون بستنی

مغز پسته را با تخم هل و ۱/۲ پیمانه شیر سرد در مخلوط کن بریزید و بگردانید تا خمیر شود. اگر لازم بود با لیسک پلاستیکی خمیر پسته را از دیواره ظرف مخلوط کن بتراشید و دوباره بگردانید تا خمیر صاف شود. شیر یخ زده را به پسته اضافه کرده و چند ثانیه بگردانید تا خوب مخلوط شوند.

شکر (عسل)، پودر ثعلب و گلاب را اضافه کرده و به مدت چند ثانیه بگردانید. مخلوط حاصل را در یخچال قرار دهید تا سرد شود، سپس در لیوان بریزید.

نکته: افزودن ثعلب به این نوشیدنی اختیاری است و فقط برای غلیظ تر شدن آن است.

منبع : setare.com

loading...
***
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس