طرز تهیه کتلت شامی نخودچی ویژه ماه مبارک رمضان


طرز تهیه کتلت شامی نخودچی ویژه ماه مبارک رمضان طرز تهیه کتلت شامی نخودچی ، دستور پخت کتلت شامی نخودچی یکی از انواع غذاهایی که با گوشت چرخ کرده می توان درست کرد ، کتلت است. برای تهیه کتلت باید از گوشتی...

فهرست سرفصل ها

طرز تهیه کتلت شامی نخودچی ویژه ماه مبارک رمضان انواع کتلت و کباب شامی با گوشت چرخ کرده مواد لازم شامی نخودچی طرز تهیه شامی نخودچی
طرز تهیه کتلت شامی نخودچی ویژه ماه مبارک رمضان
به این مطلب چند ستاره میدی ؟

طرز تهیه کتلت شامی نخودچی ویژه ماه مبارک رمضان

طرز تهیه کتلت شامی نخودچی ویژه ماه مبارک رمضانطرز تهیه کتلت شامی نخودچی ، دستور پخت کتلت شامی نخودچی

یکی از انواع غذاهایی که با گوشت چرخ کرده می توان درست کرد ، کتلت است. برای تهیه کتلت باید از گوشتی استفاده کرد که 15 درصد چربی داشته باشد تا گوشت از چسبندگی کافی برخوردار باشد.

انواع کتلت و کباب شامی با گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده سردست گوسفندی و قلوه گاه، ماده اصلی تهیه کتلت و کباب شامی است. به طور کلی کتلت ها از گوشت چرخ کرده، پیاز، سیب زمینی، تخم مرغ، و نمک و فلفل تهیه می شوند که بسته به ذائقه می توان به آن آرد نخودچی، فلفل دلمه ای، هویج، نخود فرنگی و سایر سبزیجات را اضافه کرد. همه مواد میکس می شوند و ورز داده می شوند تا به صورت یکدست درآیند. سپس در روغن سرخ می شوند. کتلت را می توان با گوجه فرنگی، خیار شور، سس و نان میل کرد.

ما در این مطلب دستور تهیه شامی نخودچی ویژه ماه مبارک رمضان رو براتون آموزش دادیم که امیدوارم از پخت و طعم این غذا لذت ببرید.

مواد لازم شامی نخودچی

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز درشت ۱ عدد

آرد نخود چی ۳۰۰ گرم

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

آب به میزان لازم

روغن جهت سرخ کردن به میزان لازم

تخم مرغ ۳ عدد

زعفران ۱/۲قاشق چایخوری

طرز تهیه شامی نخودچی

گوشت چرخ کرده را با پیاز و تخم مرغ و آرد نخودچی و زعفران و نمک و فلفل و زردچوبه مخلوط کرده و سپس آب را اضافه می کنیم تا مایه نسبتاٌ شلی مانند ماست بدست بیاید . سپس روغن را داغ کرده و با ملاقه یا قاشق کمی از مایه را در روغن انداخته می گذاریم یک طرف آن طلایی شود و بر می گردانیم سپس طرف دیگر را سرخ می کنیم .

گردآوری از مجله اینترنتی همراه با علم

loading...
***
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع کوکو و کتلت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس