طرز تهیه شیر پسته با بستنی | معجون شیر پسته با بستنی


طرز تهیه شیر پسته با بستنی | معجون شیر پسته با بستنی طرز تهیه شیر پسته با بستنی ، نحوه درست کردن معجون شیر پسته با بستنی “شیر پسته” که از ترکیب شیر و مغز پسته حاصل می‌ گردد، می‌ تواند به عنوان یک میان وعده...

فهرست سرفصل ها

طرز تهیه شیر پسته با بستنی | معجون شیر پسته با بستنی مواد لازم برای تهیه شیر پسته با بستنی طرز تهیه شیر پسته با بستنی خواص مفید پسته
طرز تهیه شیر پسته با بستنی | معجون شیر پسته با بستنی
به این مطلب چند ستاره میدی ؟

طرز تهیه شیر پسته با بستنی | معجون شیر پسته با بستنی

طرز تهیه شیر پسته با بستنی | معجون شیر پسته با بستنیطرز تهیه شیر پسته با بستنی ، نحوه درست کردن معجون شیر پسته با بستنی

“شیر پسته” که از ترکیب شیر و مغز پسته حاصل می‌ گردد، می‌ تواند به عنوان یک میان وعده مغذی مورد استفاده قرار گیرد و نکته حائز اهمیت در این نوشیدنی، طعم پسته‌ ای آن است که بسیار مطلوب می‌ باشد. شیر پسته، حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A، پتاسیم، سدیم، اسید آسکوربیک، آهن و درصد بالای پروتئین است که استفاده از آن در رژیم غذایی روشی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت چشم، جلوگیری از آلزایمر و سنگ کلیه است.

مواد لازم برای تهیه شیر پسته با بستنی

شیر سرد 2 پیمانه
بستنی ساده 2 لیوان
شکر 1-2 قاشق غذاخوری
پودر مغز پسته 50 گرم
پودر یخ به میزان لازم

طرز تهیه شیر پسته با بستنی

شیر را با شکر و یک لیوان بستنی به مدت چند ثانیه در مخلوط کن هم بزنید. پودر مغز پسته را اضافه کرده و بگردانید تا کاملا یکنواخت شوند. لیوان دوم بستنی را با خرده یخ در لیوان‌ ها تقسیم کنید و شیر پسته را روی آن بریزید. روی لیوان ها را با مغز پسته یا پودر نارگیل تزیین کنید.

امیدواریم این نوشیدنی خنک را درست کنید و در روز‌های گرم تابستان از خوردن آن لذت ببرید.

خواص مفید پسته

پسته یکی از مغزهایی است که بیشترین مقدار فیبر غذایی را در خود دارد و می‌ تواند علاوه بر بهبود گوارش به کاهش میزان کلسترول و قند خون کمک کند. مصرف پسته چون سرشار از ویتامین E است برای پوست مفید است؛ زیرا ویتامین E پوست را از آسیب پرتوی فرابنفش محافظت می‌ کند. پسته یکی از بهترین منابع پتاسیم است که میزان پتاسیم آن با این جثه کوچک برابر با پتاسیم پرتقال است.

پسته سرشار از مس، منیزیم و انواع ویتامین‌ های گروه ب است که دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری‌ های بسیاری پیشگیری می‌ کند. ویتامین B6 برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. کمبود ویتامین B6 منجر به ناکارآمدی دستگاه ایمنی برای مقابله با عفونت می‌شود. همچنین مصرف پسته به ساخته شدن مناسب گلبول‌ های قرمز خونی کمک می‌ کند.

همچنین پسته به عنوان یک منبع آهن برای جلوگیری از کم‌ خونی مفید است. خوردن پسته میل جنسی را تقویت و ذهن را تقویت می‌ کند.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه با علم

منبع : setare.com

loading...
***
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع نوشیدنی و شربت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس