هشدار یک نظامی انگلیسی به لندن


هشدار یک نظامی انگلیسی به لندن

با وجود تجهیزات نظامی انگلیس در منطقه مدیترانه و آمادگی لندن برای اقدام نظامی علیه سوریه، یک فرمانده سابق نظامی انگلیس هشدار داد چنین اقدامی می‌تواند پایگاه هوایی انگلیس را در تیررس روسیه قرار دهد.

خبرگزاری فارس: با وجود تجهیزات نظامی انگلیس در منطقه مدیترانه و آمادگی لندن برای اقدام نظامی علیه سوریه، یک فرمانده سابق نظامی انگلیس هشدار داد چنین اقدامی می‌تواند پایگاه هوایی انگلیس را در تیررس روسیه قرار دهد.
در حالی که بعد از حادثه شیمیایی ادعایی در «دوما» در غوطه شرقی دمشق، برخی کشور‌های غربی از جمله انگلیس اعلام کردند آماده اقدام نظامی علیه حکومت سوریه هستند، یک ژنرال انگلیسی هشدار داد تجهیزات نظامی این کشور واقع در قبرس در تیررس روسیه قرار دارد.

یک مقام دولت انگلیس به روزنامه تایمز گفته است، هواپیما‌های انگلیس در فرودگاه نیروی هوایی اکروتیری واقع در قبرس در صورت تایید پارلمان انگلیس، آماده حمله هوایی به سوریه هستند.

روزنامه فایننشال تایمز نوشت، وزارت دفاع انگلیس هیچ اظهار نظری درباره استقرار تجهیزات نظامی در هیچ جا، در صورت حمایت نظامی از آمریکا برای حمله به سوریه نکرده است، اما یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس تایید کرد تجهیزاتی در راستای همکاری با ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه به منطقه مستقر شده بودند.

فایننشال تایمز ادامه داد، در حال حاضر ۶ فروند جنگنده تایفون، ۸ فروند جنگنده تورنادو، یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان متعلق به ارتش انگلیس همه در فرودگاه اکروتیری در قبرس مستقر هستند. علاوه بر آن پهپاد‌ها و ناوشکن تیپ ۴۵ نیروی دریایی انگلیس مشغول عملیات ناتو در این منطقه هستند. اما مشخص نیست آیا انگلیس در دریای مدیترانه در حال حاضر زیر دریایی دارد یا خیر.

ژنرال برونز فرمانده سابق نیرو‌های مشترک ارتش بریتانیا ضمن گفت‌وگو با روزنامه تایمز هشدار داد، تهدید جنگ در راه است. وی تصریح کرد، روس‌ها که حامی حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه هستند، در صورت اقدام نظامی لندن علیه اسد، سعی در غرق کردن کشتی‌ها و زیردریایی‌های انگلیس و ساقط کردن جنگنده‌های این کشور خواهند کرد.

بامداد پنج شنبه (امروز) تلگراف خبر داد ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس دستور اعزام زیردریایی‌های این کشور را تا محدوده موشکی سوریه صادر کرده است. مطابق این گزارش حمله به سوریه ممکن است از پنج‌شنبه شب آغاز شود.

در همین حال روزنامه ایندیپندنت هم گزارش داده نخست‌وزیر انگلیس خواستار نشست فوری کابینه برای بحث درباره حمله به سوریه شده است.

شنبه شب ۱۸ فروردین‌ماه (۷ آوریل) منابع محلی سوریه از وقوع حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی دمشق خبر دادند. خبر این حمله زمانی منتشر شد که ارتش سوریه در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق به پیشروی‌هایی دست یافته بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در