وزیر خارجه پاکستان: پرویز مشرف مردم پاکستان را به دلارهای آمریکا فروخت


وزیر خارجه پاکستان: پرویز مشرف مردم پاکستان را به دلارهای آمریکا فروخت

وزیر خارجه پاکستان ضمن متهم کردن رئیس جمهور سابق این کشور اعلام کرد: پرویز مشرف مردم پاکستان را به دلارهای آمریکا فروخت.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «خواجه آصف» وزیر خارجه پاکستان ضمن انتقاد از سیاست‌های پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان گفت: باز شدن پای آمریکا به پاکستان و ناامنی‌های سال‌های بعد از به این دلیل بود که پرویز مشرف مردم پاکستان را به دلارهای آمریکا فروخت.

وی تصریح کرد: در دوران سیاه مشرف هر شهر به نرخی معین تحویل نظامیان آمریکایی داده می‌شد و هم اینک نیز سه پاکستانی بی‌دلیل در زندان گوانتانامو هستند و ما در تلاشیم تا مسیر آزادی آنان را هموار کنیم.

خواجه آصف در انتقاد از اینکه نخست وزیر پاکستان در آمریکا مورد تفتیش قرار می‌گیرد ولی سیاستمداران آمریکایی در سایه تشریفات ویژه وارد پاکستان می شوند گفت: این درخواست شخص شاهد خاقان عباسی نخست وزیر بود که مانند یک شهروند عادی وارد آمریکا شود و تفاوتی بین و او سایرین نباشد.

عضو ارشد حزب نواز با اشاره به وضعیت سوریه گفت: ما نمی‌خواهیم در امور سوریه دخالت کنیم و در اینکه کدام کشور نیروی نظامی به سوریه اعزام می‌کند نیز دخالتی نخواهیم داشت.

وی افزود: امیدواریم مشکلات سوریه توسط مذاکره و گفت‌وگو حل شود و ما طرفین را به مذاکره تشویق می‌کنیم.

وزیر خارجه پاکستان به حادثه قتل یک جوان توسط دیپلمات آمریکایی در سانحه تصادف اشاره کرده و گفت: طبق قانون با این دیپلمات برخورد صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟