چگونه پرحرف نباشیم ؟ (راهکار های جلوگیری از پر حرفی)


چگونه پرحرف نباشیم ؟ (راهکار های جلوگیری از پر حرفی)

آیا شما هم فردی پر حرف هستید؟  آیا در اطرافتان شخصی که بسیار پر‌ حرف باشد را می‌شناسید؟ مطمینا شما هم همکار و یا آشنایی دارید که به محض دیدن این که به سمت شما می‌آید، دوست  دارید تا مسیرتان را تغییر بدهید. شاید به فکر دوستان یا آشنایانتان افتاده باشید که حتی بدون این که فرصتی برای پاسخ دادن به شما...

آیا شما هم فردی پر حرف هستید؟ آیا در اطرافتان شخصی که بسیار پر‌ حرف باشد را می‌شناسید؟ مطمینا شما هم همکار و یا آشنایی دارید که به محض دیدن این که به سمت شما می‌آید، دوست دارید تا مسیرتان را تغییر بدهید.

شاید به فکر دوستان یا آشنایانتان افتاده باشید که حتی بدون این که فرصتی برای پاسخ دادن به شما بدهند، پشت سر هم از شما در رابطه با این که چه می‌کنید سوال می‌پرسند و در نهایت به گفتن از جزئیات خسته کننده پروسه‌‌های پزشکی‌ای که شش ماه پیش انجام داده‌اند، می‌رسند. فردی که به ذهنتان می‌آید ممکن که انسانی شیرین، با رفتاری دوستانه و نیتی خوب، ولی در عین حال وراج باشد. و یا ممکن است فردی حراف و برون‌گرا باشد که همیشه مشغول خوش‌مزگی کردن و غیبت کردن درباره شایعات است.

حتی شاید آن شخص پر حرف ی که قرار است تا در رابطه با او فکر کنید خود شما باشید. همه ما گاهی اوقات بسیار پر حرف می‌شویم و با این کار باعث بی‌میلی و ناراحتی کسانی که در اطراف ما هستند می‌شویم. زمانی که شروع به اشتراک گذاری بیش از حد اطلاعات خود می کنید، لازم است تا بدانید که چه گفتن این اطلاعات لازم باشد و چه فقط باعث سروصدا شود، در آن لحظه تحمل کردن شما فقط برای زمان اندکی قابل تحمل است.

در مواردی که بیش از حد صحبت می کنید، حتی با وجود نگاه‌های غیر علاقه‌مند مخاطبانتان، متوجه جماعت زیادی که به صورت لفظی یا غیر لفظی علایمی از علاقه مند نبودن به شنیدن سخنانتان را به شما نشان می‌دهند را، نخواهید شد و با کسانی که دست به سینه ایستاده‌اند و چهره‌ای در هم دارند و با چشمانی متعجب به شما نگاه میکنند و نشانه‌های از گیج شدن از خود نشان می‌دهند، مواجه خواهید شد و حتی متوجه نخواهید شد که هنگامی که به سایرین نزدیک می‌شوید آن‌ها چگونه مکالمه خود را قطع می کنند. در این شرایط شما دقیقا مشابه همان کودک تپلی هستید که در جشن تولد بیش از سهمیه عادلانه از کیک را برداشته و می‌خورد. با ما در هاو کن یو همراه باشید تا با شما روش ها و راه های درمان پر حرف ی را مطالعه و برسی کنیم.

خطرات بیش از حد سخن گفتن

همه انسان‌ها گاهی اوقات غیبت می‌کنند. ممکن است که گاهی اوقات، بیش از حد هیجان زده شوید و جریان گفت‌وگو را یک نفره به دست بگیرید. بیشتر اوقات همه افراد سعی بر این دارند تا بتوانند مشکل پر حرف ی خود را در دست کنترل بگیرند و قطعا همه در این مورد مثال‌هایی از خود به یاد دارند. گاهی اوقات زیاده روی در صحبت عواقب وسیعی برای شما خواهد داشت.

صحبت کردن بیش از حد یا پر حرف بودن می تواند دوستی های شما را از بین ببرد.

صحبت کردن بیش از حد می تواند باعث نزاع در زندگی و خانواده شما شود.

صحبت کردن بیش از حد می تواند باعث شود که همکاران شما به شما بی‌اعتماد شوند.

صحبت کردن بیش از حد می تواند مانع پیشرفت شما در کارتان شود.

و حتی صحبت کردن بیش از حد می تواند باعث اخراج شما شود.

به عنوان مثال یک مرد جوان و با استعداد و متهعد در کار که توانسته بود دانشگاه را به خوبی پشت سر بگذارد و در یک شرکت خوب مشغول به کار شود ،متوجه یک چالش اساسی در زندگی خود شد که لازم بود حتما آن را پشت سر بگذارد و آگاهی او از این مشکل نشان‌ دهنده شجاعت و درایت او بود. زیرا او متوجه مشکلی در خود شده بود که اغلب انسان‌ها متوجه این مشکل نمی‌شوند. تمامی کلماتی که از دهان شما خارج می‌شوند باید کاملا زیر نظر کنترل شما باشند. ما در این مقاله تجربه درمان این شخص را با استفاده از استراتژی‌های لازم که باعث نظم و ترتیب دادن در سخن‌ گفتن او می‌شد، برای شما بازگو خواهیم کرد. حتی با رفع مشکل پر حرفی شما قادر خواهید بود که بیشتر در مسیر موفقیت در حرفه و زندگی خود قرار بگیرید.

در نوشته زیر ۱۰ روش برای این که نسنجیده سخن گفتن خود را تحت کنترل خود بگیرید ذکر شده است:

10 چگونه پرحرف نباشیم ؟ (راهکار های جلوگیری از پر حرفی)
9 چگونه پرحرف نباشیم ؟ (راهکار های جلوگیری از پر حرفی)

هر زمانی که به خود اجازه می دهید تا جزئیات محرمانه یا غیرعقلانی درباره یک دوست، اعضای خانواده یا همکار خود را برای دیگران بازگو کنید.

هر زمانی که اطلاعات شخصی یا اسرار دیگران را بازگو می‌کنید.

و هر نمونه‌ای که باعث می‌شود تا هنگام مکالمه حرف‌های نامربوط بزنید و شروع به گفتن جزییات غیر ضروری کنید.

شنونده خوبی باشید

چگونه واضح و بدون تپق صحبت کنیم؟
7

مکالمه باید یک تبادل دائمی باشد. همان‌طور که در یک بازی مانند تنیس، اگر کسی تصمیم به نگه داشتن توپ به جای رد و بدل کردن آن داشته باشد، بازی به اتمام می‌رسد. مردم به طور کلی به شما نشان خواهند داد که شما بیش از حد اصلاحا آن توپ را در درست گرفته‌اید و شما در حقیقت فقط نیاز دارید که به این نشانه‌ها توجه کنید. مثلا چشمان آن‌ها جای دیگری غیر از شما را نگاه می‌کند و کمی حالت این که وقتشان در حال تلف شدن باشد را به خود گرفته و به نظر سردرگم می‌رسند و در این شرایط آن‌ها با لبخند های مودبانه و سرتکان دادن‌ها و باشه گفتن‌های کم و آرام به شما واکنش نشان می دهند. دقیقا در حالی که به فکری راهی هوشمندانه برای فرار کردن از آن شرایط هستند.

قانون پاسخ دادن با یک جمله را تمرین کنید

5 چگونه پرحرف نباشیم ؟ (راهکار های جلوگیری از پر حرفی)
چگونه با زبان بدن صحبت کنیم ؟ ( ۱۸ روش انتقال پیام با زبان بدن )
4 چگونه پرحرف نباشیم ؟ (راهکار های جلوگیری از پر حرفی)

دانش یا مهارتی بیاموزید

2 چگونه پرحرف نباشیم ؟ (راهکار های جلوگیری از پر حرفی)
1 چگونه پرحرف نباشیم ؟ (راهکار های جلوگیری از پر حرفی)
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش