هشدار سازمان هواشناسی درباره احتمال سیلاب در برخی نقاط کشور


هشدار سازمان هواشناسی درباره احتمال سیلاب در برخی نقاط کشور

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتی معابر و احتمال سیلاب در برخی نقاط کشور هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتی معابر و احتمال سیلاب در برخی نقاط کشور هشدار داد.

با توجه به تداوم و تشدید بارشها در مناطق مستعد بارش تگرگ آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در مناطق مختلف کشور به شرح زیر پیش بینی می شود:
شنبه: آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، شرق کرمانشاه، غرب همدان، شمال لرستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، سمنان، گلستان، شرق مازندارن.
یکشنبه: جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، شرق ایلام، مرکزی، شمال لرستان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب سمنان و برخی نقاط استانهای تهران، قم، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان.
از اینرو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود و شهروندان عزیز ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها در مناطق یاد شده خودداری نمایند.
همچنین با توجه به کاهش ۷ تا ۱۲ درجه ای دما طی روزهای شنبه و یکشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز ، روز شنبه بارش در ارتفاعات البرز و جاده های کوهستانی در شرق تهران، مازندران، گلستان و شمال سمنان و روز یکشنبه در ارتفاعات البرز و جاده های کوهستانی استانهای زنجان، قزوین، گیلان، البرز، تهران، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی به صورت برف بوده که سبب لغزندگی جاده های کوهستانی می گردد. از اینرو رعایت نکات ایمنی برای تردد در جاده های کوهستانی مناطق ذکر شده توصیه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !