خوانساری: بهبود فضای کسب‌وکار جدی گرفته نمی‌شود


خوانساری: بهبود فضای کسب‌وکار جدی گرفته نمی‌شود

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: بهبود فضای کسب‌وکار جدی گرفته نمی‌شود، چون بخش خصوصی در اقتصاد ما مورد توجه نبوده است.

مسعود خوانساری در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: قدرت قالب اقتصادی در اختیار دولت و نهادهای وابسته بوده که نه به دنبال افزایش بهره‌وری هستند و نه تقویت توان رقابتی.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تصریح کرد: بازیگران اقتصاد ما همواره دولتی و شبه‌دولتی بودند و برای انجام امور اقتصادی قرار نبوده که از این سازمان به آن سازمان بروند و مجوزهای مختلف و رنگارنگ دریافت کنند، بنابراین انگیزه‌ای هم برای بهبود وجود نداشته است.

خوانساری ادامه داد: حتی پس از تلاش‌های بسیار و نقش‌آفرینی اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های بخش خصوصی برای تصویب شدن قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار هم، این بی‌تفاوتی از بین نرفته و گاها به رقابت از موضع بالا هم تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: برای همین بخشنامه‌ها بدون اطلاع بخش خصوصی تصویب و ابلاغ می‌شود یا خبری از حذف مجوز‌های غیرضرور و امضاهای طلایی نیست.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان کرد: زمانی که سیاست یا به عبارت بهتر سیاست‌زدگی روی اقتصاد سوار باشد، نتیجه‌ای بهتر از این عاید نمی‌شود.

35225

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید