خوراک باقلا سبز؛ طرز تهیه حمیس باقلای جنوبی


حمیس باقلا که به نام حمیص باقلاب شوشتری هم شناخته می شود به عنوان یکی از خوراک های باقلا تهیه می شود که بسیار لذیذ بوده و بیشتر در شهر های دزفول و شوشتر استفاده می شود. ما در این مقاله از سایت کوکا آموزش درست کردن حمیس باقلا شوشتری ساده و خوشمزه را برای […] The post خوراک باقلا سبز؛ طرز تهیه حمیس باقلای جنوبی appeared first on کوکا.

خوراک باقلا سبز؛ طرز تهیه حمیس باقلای جنوبیطرز تهیه حمیس باقلا

مواد لازم برای تهیه ی حمیص باقلا

باقلا سبز تازه – 1 کیلوگرم پیاز – 2 عدد نعناع داغ – 2 قاشق غذاخوری زرشک – نصف پیمانه گردو خرد شده – 1 پیمانه زردچوبه، پودر لیمو عمانی و فلفل قرمز و آویشن – 1 قاشق چای خوری روغن زیتون – به مقدار لازم آب نارنج یا رب انار – به مقدار دلخواه

طرز تهیه ی خوراک باقلا سبز

باقلا ها را خوب بشویید و پوست آن ها را بگیرید، در یک قابلمه بریزید و کمی بپزید تا نرم شوند. سر و ته آنها را جدا کنید، سپس به قطعات 4 تا 5 سانتی خردشان کنید. اکنون باقلا های خرد شده را در یک قابلمه مناسب با کمی آب بپزید تا نرم شوند.

پیاز ها را به صورت خلالی خرد کنید و در یک تابه با مقداری روغن زیتون سرخ کنید، زرد چوبه، آویشن، فلفل قرمز و پودر لیمو را به آن ها اضافه کنید و پس از آن باقلا و آب نارنج یا رب انار را هم به مواد اضافه کنید. همه ی مواد را به هم ترکیب کنید و با گوشت کوب بکوبید تا یکدست و نرم شود.

خوراک باقلا یا حمیس باقلای شما آماده است با نعنا داغ، پیاز داغ، زرشک وگردو یا بادام خرد شده تزئین کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...