نگاهی اجمالی بر آثار و زندگی سامرست موام ، سفر در میان واژه ها


نگاهی اجمالی بر آثار و زندگی سامرست موام ، سفر در میان واژه ها

ویلیام سامرست موام (1965-1874) نویسنده ی برجسته ی انگلیسی تبار بوده است که در فرانسه به دنیا آمد. سامرست موام همواره یکی از پرکارترین نویسنده های دوران خود محسوب می شده است. نوشته نگاهی اجمالی بر آثار و زندگی سامرست موام ، سفر در میان واژه ها اولین بار در نت نوشت پدیدار شد.

0

ویلیام سامرست موام (۱۹۶۵-۱۸۷۴) نویسنده ی برجسته ی انگلیسی تبار بوده است که در فرانسه به دنیا آمد. سامرست موام همواره یکی از پرکارترین نویسنده های دوران خود محسوب می شده است. اولین رمان او در سال ۱۸۹۷ به نام لیزا لمبث منتشر شد. این کتاب با استقبال خوبی روبرو شد و موقعیت موام به عنوان نویسنده تقریبا تثبیت شد.

ویلیام سامرست موام بیشتر عمر خود را به نوشتن پرداخت. آثار وی اغلب با ترجمه های بیشماری منتشر شده است. اغلب سامرست موام را با رمان ها و داستان های کوتاهش می شناسند اما واقعیت این است که او نوشتن را با نمایشنامه نویسی آغاز کرد و همواره به نوشتن نمایشنامه نیز مشغول بود. سامرست موام از نویسندگانی بود که همانقدر که به نوشتن علاقه داشت به یادگیری و آموزش دیدن نیز علاقه مند بود.

وی پس از انتشار چند اثر ابتدایی خود شروع به آموزش دیدن در زمینه های مختلف علوم، تاریخ و ادبیات نمود. او در این مدت آثار نویسندگان بزرگ را به دقت مطالعه نمود و آن ها را تحلیل کرد. موفقیت پس از این اقدامات پس از انتشار نمایشنامه خانم فردریک بسیار چشمگیر بود تا جایی که موام پس از انتشار آن جایگاه ویژه ای در تئاتر انگلستان پیدا کرد.

تجربه ی دیگری که در زندگی و آثار سامرست موام تاثیر زیادی داشت، جنگ جهانی اول بود. ویلیام سامرست موام در این دوران به عنوان راننده ی آمبولانس وارد جبهه های جنگ شد و پس از آن بود که نگرشش به زندگی دچار تحول شد. اولین اثری که سامرست موام تحت تاثیر جنگ نوشت، “پیرامون اسارت” نام داشت. شاید بتوان گفت این کتاب بیشتر تجارب و یا حتی زندگی نامه ی سامرست موام است. پس از این کتاب موفقیت نویسنده دوچندان شد و در ادامه ی این اتفاق ویلیام سامرست موام جدی تر به داستان نویسی پرداخت و آثار مشهور خود مانند ماه و شش پشیز، بر پرده‌ای چینی، سفرنامه دن فرناندو، لرزش برگ و باران را نوشت.

داستان باران که یکی از شناخته شده ترین داستان سامرست موام است سه بار مورد اقتباس سینمایی در آمریکا قرار گرفته است. همانطور که گفته شد سامرست موام مدام در سفر بود و یکی از شهرهایی که به آن علاقه ی وافری داشت، شیکاگو بود. شاید به همین دلیل است که بسیاری از داستان های وی در این شهر جریان پیدا می کند. یکی از برجسته ترین آثار سامرست موام به نام لبه ی تیغ نیز در شیکاگو اتفاق می افتد. شخصیت اصلی این کتاب که پسری به نام “لری” است، به عنوان خلبان به جنگ می رود و اتفاق های عجیبی را مشاهده و تجربه می کند.

این پسر اهل شیکاگو است. لبه ی تیغ را می توان به نوعی اثری پر از سوال های فلسفی دانست زیرا در آن مدام سوالاتی درباره ی وجود خدا و به طور کلی، هستی مطرح می شود که البته این نگاه فلسفی با زبانی ساده و روان روایت می شود. شاید به همین دلیل است که اغلب مخاطب های لبه ی تیغ آن را اثری جذاب می دانند. نکته ی دیگری که بر جذابیت این کتاب پر از پرسش می افزاید شاید وجود عشقی ملموس میان شخصیت اصلی و دختری به ایزابل باشد. این کتاب با نگاه واقع گرایی که دارد نگاهی تحلیل و شاید روانکاوانه به شخصیت های داستان دارد و همچنین این نگاه تحلیلی فراتر از شخصیت ها و به نوعی به تفاوت جوامع اروپایی، آمریکا و حتی شرق ختم می شود. آثار دیگر سامرست موام عبارتند از: هفتمین گناه، شادی های زندگی، حاصل عمر، کاتالینا، پرواز در تنهایی، مرد با عزت و شپی.

نگاهی اجمالی بر آثار و زندگی سامرست موام ، سفر در میان واژه هانگاهی اجمالی بر آثار و زندگی سامرست موام ، سفر در میان واژه ها ویلیام سامرست موام ۱۹۶۵-۱۸۷۴
نگاهی اجمالی بر آثار و زندگی سامرست موام ، سفر در میان واژه هانگاهی اجمالی بر آثار و زندگی سامرست موام ، سفر در میان واژه ها نگاهی اجمالی بر آثار و زندگی سامرست موام ، سفر در میان واژه هانگاهی اجمالی بر آثار و زندگی سامرست موام ، سفر در میان واژه ها
نگاهی اجمالی بر آثار و زندگی سامرست موام ، سفر در میان واژه ها
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس