انیمه شات: قسمت بیست و ششم


انیمه شات: قسمت بیست و ششم

با یک انیمه شات دیگر خدمت شما دوستان عزیز هستیم و امیدواریم که با خواندن بخش‌های مختلف آن همراه ما باشید و از آن لذت ببرید. اخبار انیمه — (اشکان دولتی) هفته گذشته صنعت انیمه‌ جنب و چوش زیادی نداشته و همه چیز به آرامی سپری شد و بیشتر توجه معطوف به انیمه‌های جدید...

با یک انیمه شات دیگر خدمت شما دوستان عزیز هستیم و امیدواریم که با خواندن بخش‌های مختلف آن همراه ما باشید و از آن لذت ببرید.

اخبار انیمه — (اشکان دولتی)

انیمه شات: قسمت بیست و ششم

هفته گذشته صنعت انیمه‌ جنب و چوش زیادی نداشته و همه چیز به آرامی سپری شد و بیشتر توجه معطوف به انیمه‌های جدید بودند که در فصل بهار شروع به بخش کرده بودند. با این وجود خبر ساخت چند اثر جدید را برای شما داریم که اولین آن‌ها مربوط به ساخت انیمه‌ای از روی Toumei na Yurikago است. داستان Toumei na Yurikago در مورد شخصیت آوی است که به صورت نیمه قوت در یک درمانگاه زنان و زایمان مغشول به کار می‌شود ولی اولین بار که یک زایمان را می‌بیند به شدت شکه می‌شود. در این کلینیک همه چیز باید مربت و تمیز باشد ولی آوی دختری شلخته است، با این وجود قلب مهربانش در این مسیر به او کمک می‌کند.

انیمه شات: قسمت بیست و ششم

در فصل پاییز سال 2017 شاهد پخش انیمه Himouto! Umaru-chan R بودیم که طرفداران دو آتیشه این انیمه را بسیار راضی نگه داشت. این مجموعه یک مانگا به نام Himouto! Umaru-chan G هم دارد که در حال حاضر در حال انتشار است ولی در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید. آخرین قسمت از این مانگا هفته آینده منتشر می‌شود و احتمال دارد که در سال جاری شاهد ساخت فصل سوم انیمه Himouto! Umaru-chan از روی این مانگا باشیم.

انیمه شات: قسمت بیست و ششم

ساخت انیمه «همانطور که خانم بلزباب دوست دارند» (As Miss Beelzebub Likes) یا Beelzebub-jou no Okinimesu mama از روی مانگایی به همین نام تایید شده است ولی هنوز تاریخ پخش آن مشخص نیست. این مانگا کمدی از سال 2015 در حال انتشار است و وظیف انتشار آن را شرکت بزرگ اسکوئر انیکس برعده دارد. خلاصه داستان انیمه از این قرار است:

بلزباب یک شیطان بزرگ است که میلیون‌ها شیطان از او پیروی می‌کنند. مارین کسی است که تصمیم گرفته به بلزباب خدمت کند ولی متوجه می‌شود که بلزباب نه تنها جذبه کافی فرمانروایی بر شیطان‌ها را ندارد، بلکه یک دختر تنبل است.

انیمه شات: قسمت بیست و ششم

«ناوکی سریزاوا» (Naoki Serizawa) مانگاکایی است که سابقه ساخت اثاری مثل Biohazard: heavenly island و Mama wa Sports Doctor را دارد و اکنون بر روی یک پروژه بزرگ کار می‌کند. او بر روی مانگایی کار می‌کند که ساخت انیمه و بازی آن نیز از پیش تعیین شده است. از آنجایی که ساخت انیمه و بازی از روی این اثر قبل از عرضه یا معرفی آن تایید شده است به نظر می‌رسد که با پروژه‌ای بزرگ طرف هستیم که سرمایه‌گذاری زیادی بر روی آن شده است.

انیمه شات: قسمت بیست و ششم

فیلم لایو اکشنی از روی مانگای Kingdom ساخته می‌شود و این خبر را مانگاکای آن، «یاسوهیسا هارا» (Yasuhisa Hara)، اعلام کرده است. هارا به تازگی با تیم تولید و بازیگران فیلم دیداری داشته است و از تلاش آن‌ها تمجید کرده است. این مانگای درام تاریخی در چین جریان دارد و انتشارش از سال 2006 آغاز شد. Kingdom در دو سال‌ اخیر توانسته است 6 میلیون نسخه فروش داشته باشد که فروش کلی آن را از 35 میلیون نسخه بالاتر برده است. این اثر همچنین توانسته است در هفدهمین دوره Tezuka Osamu Cultural Prize Awards جایزه بهترین مانگا را دریافت کند.

انیمه شات: قسمت بیست و ششم

هفته پیش شاهد این بودیم که «هیرو ماشیما» (Hiro Mashima)، خالق و مانگاکای Fairy Tail فعالیت زیادی داشت. او تاریخ شروع فصل سوم انیمه Fairy Tail را اعلام کرد که در پاییز پخش می‌شود. همچنین گفت که بر روی دو اسپین آف از این سری نیز کار می‌کند که یکی از آن‌ها دنباله مستقیم سری است. این هفته مشخص شده او به عنوان یکی از سه داور Marvel Manga Award انتخاب شده است. دو داور دیگر شامل سردبیر ارشد کمیک‌های مارول، «سی. بی. سیبلسکی» (C.B. Cebulski)، و «جو کسادا» (Joe Quesada) می‌شود.

انیمه شات: قسمت بیست و ششم

آخرین اخبار انیمه شات این هفته مربوط به ساخت انیمه‌ای از روی مانگای Uchi no Maid ga Uzasugiru است که در فصل پاییز منتشر خواهد شد. داستان انیمه در مورد دختری دبیرستانی به نام میشا است که مادرش را از دست داده است. او که اصلیت روسی دارد باید با پد ژآپنی خود زندگی کند که یک افسر نظامی است و با تم کمدی خود داستان این دو را روایت خواهد کرد.

معرفی انیمه — (اشکان دولتی)

Grave of the Fireflies

این بار هم به سراغ یک انیمه دیگر از استودیو بسیار معروف جیبلی رفته‌ایم ولی کارگردان آن هایائو میازاکی نیست، که نشان می‌دهد این استودیو ژاپنی به چه اندازه نیرو ماهر دارد. «گورستان کرم‌های شب تاب» Grave of the Fireflies توسط «ایساو تاکاهاتا» (Isao Takahata) کارگردانی شده است و در سال 1988 پخش شده است. این اثر بر اساس داستان کوتاهی که «آکیوکی نوساکا» (Akiyuki Nosaka) در سال 1967 نوشته، ساخته شده است. در 20 سال اختلافی که وجود دارد، پیشنهادهای زیادی به آکیوکی نوساکا برای ساخت یک فیلم از داستانش داده شد ولی او باور داشت که فیلم‌ نمی‌تواند به درستی در این زمینه عمل کند و فضاسازی خوبی نخواهد داشت،ولی به ساخت انیمه راضی شد. آکیوکی نوساکا این رمان را برای معذرت خواهی از خواهرش که در جنگ جهانی دوم به دلیل سو تغذیه جان را از دست داد، نوشته است. گورستان کرم‌های شب تاب در شهر کوبه در کشور ژاپن جریان دارد و آخرین ماه‌ها قبل از به پایان رسیدن جنگ جهانی دوم را به نمایش می‌کشد. دورانی که ژاپن کاملا نابود شده بود و کمتر مکان امنی برای زندگی در آن قابل یافتن بود. شخصیت اصلی داستان ما سیتا و خواهر کوچک‌ترش، ستسوکو، نام دارند که جنگ زشت‌ترین چهره خودش را به آن‌ها نشان داده است. این دو پدر، مادر، خانه و امید به زندگی خود را از دست داده‌اند و بمباران هواپیماهای آمریکایی باعث می‌شود که از ترس به حومه شهر پناه ببرند و اکنون در اینجا باید با گرسنگی و بیماری‌های مختلف مبارزه کنند. این دو در مسیر خود با یک سری افراد دیگر روبه رو می‌شوند ولی به سرعت می‌فهمند که جنگ چگونه افراد را تغییر می‌دهد و حتی مهربان‌ترین فرد نیز می‌تواند سنگدل باشند. با وجود تلاش بسیار سیتا برای مواقبت از خواهرش، او توان کافی برای مبارزه با دنیای کثیف آدم‌ها را ندارد.

انیمه شات: قسمت بیست و ششم

وقتی به تماشا گورستان کرم‌های شب تاب می‌نشینید و یا حتی همین متن بالا را می‌خوانید، با خود فکر می‌کنید که با یک اثر ضد جنگ طرف هستید. بسیاری از منتقدان نیز این انیمه را اثری ضد جنگ می‌دانند که چهره زشت جنگ و اثرات مخرب آن بر روی جامعه و افراد را نشان می‌دهد. برعکس خیلی از آثار که با یک دید قهرمانانه و رقابتی به سراغ جنگ می‌روند، تاکاهاتا نشان می‌دهد که چگونه جنگ باعث می‌شود که یک جامعه در انجام مهم‌ترین وظیفه خودش، محافظت از افراد جامعه، شکست می‌خورد. البته با اینکه Grave of the Fireflies کاملا بر روی این موضوعات دست می‌گذارد ولی تاکاهاتا کار خودش را یک اثر ضد جنگ نمی‌داند. هدف او از ساخت این انیمه این بوده است که خواهر و برادری را نشان دهد که به دلیل فاصله گرفتن از جامعه، جان خود را از دست دادند و اینگونه قصد داشت ترحم جوانان را برانگیزد. Grave of the Fireflies دارای فضای بسیار ناراحت کننده و غم‌انگیز است ولی عشقی که این دو خواهر و برادر برای هم دارند بسیار شیرین است. سیتا تلاش می‌‌کند تا مرگ مادرشان را از خواهرش مخفی کند و یا وقتی که ستسوکو ضعیف شده است، سیتا برای نجات او دست به هر کاری می‌زند و اینکارها باعث ملموس بودن شخصیت‌ها می‌شوند، چون خیلی از ماها خواهر و برادر بزرگ‌تر و یا کوچکتر از خود داشته‌ایم و می‌توانیم این دو را درک کنیم و همین درک ماست که کار را بسیار دشوارتر و گورستان کرم‌های شب تاب بسیار ناراحت کننده می‌کند.

بیوگرافی — (سامرند قهرمانی)

بیوگرافی هیده‌آکی سوراچی
هیده‌آکی سوراچی متولد 25 می سال 1979، طراح مانگای ژاپنی است که بیشتر برای اثر معروف و بسیار محبوبش یعنی Gintama شناخته می‌شود که از 8 دسامبر سال 2003 در حال نوشته شدن است. این اثر تا ماه می سال 2016، 50 میلیون واحد تنها در ژاپن فروخته است.
علاقه سوراچی به مانگا در دروان کودک‌اش شروع شد. با این وجود، وی زمانی که کلاس چهارم بود مانگایی را که خود طراحی کرده بود به پدرش نشان داد و با واکنش عجیب وی و خندیدنش روبرو شد که همین باعث گشت تا سوراچی ایده طراح مانگا شدن را به طول کلی از ذهنش خارج کند. بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، به دلیل ناتوانی در یافتن شغلی مناسب، دوباره شروع به طراحی مانگا کرد تا بلکه بتواند از این راه پولی کسب کند. اولین اثرش یعنی مانگای Dandelion باعث شد که او بتواند تا حدودی وضع زندگی‌اش را مناسب سازد. وی در جلد اول Gintama نیز این مانگا را قرار داده و آن را اولین کار رسمی خود خطاب کرده است. زمانی که مانگای او شروع به چاپ شدن کرد، به دلیل ناتوانی در جذب محبوبیت زیاد، تا مرز لغو شدن پیش رفت. اولین تانکوبون (مجموعه‌ای مانگاهای مختلف به شکل یک کتاب که اکثراً ربطی به هم ندارند و عناوینی جدا هستند) مانگای سوراچی توانست تمام کپی‌هایش را بفروشد که این باعث خوشحالی او شد و نیز وی بعدها دریافت که شرکت Shueisha از میزان فروش اولیه کم آن مانگا ترسیده و همین باعث شده است که مقدار کمتری از آن را به چاپ برساند و دلیل موفق نبودن مانگا، تقریباً این بوده است. جهت افزایش محبوبیت این اثر، سوراچی سعی در اضافه کردن شخصیت‌های جدیدتر و بهتر کرد که هر کدام شخصیت‌پردازی مناسبی نیز داشتند. با این حال او هنوز امیدی به محبوب شدن مانگایش نداشت زیرا عده زیادی به او میگفتند که این اثر از دو جلد تانکوبون بیشتر نمی‌تواند برود. البته عرضه آن به جلد سوم نیز رسید و این زمانی بود که سوراچی دریافت که دیگر چیز تازه‌ای برای ارائه ندارد. سپس نوبت به Gintama رسید. در اولین سال‌های انتشار سری، سوراچی دریافت که محبوبیت Gintama تا حدی به سریال Shinsengumi وابسته است. این سریال در اولین سال عرضه سری پخش می‌شد و مانگای مذکور نیز داستان کوتاه‌هایی بود که تا حد زیادی بر روی توسعه دادن شخصیت‌ها و نمایش ویژگی‌های مختلف دنیایی که در آن جریان داشت، متمرکز بود. با این حال، سوراچی از این که مانگایش تا حدی به آن سریال شباهت دارد، احساسی ناخوشایند داشت. در سال دوم عرضه سری و بعد از آن، سوراچی جرات بیشتری یافت و داستان‌های جذاب‌تر و طولانی‌تری را خلق کرد که عنصر درام آنان ضمن رعایت حس شوخ طبعی اثر، بیشتر شده بود و تعادل مناسبی نیز میان دنیای اثر (ترکیبی از ژاپن قدیم و مدرن) برقرار نمود. سوراچی می‌گوید که پایان سری را همین الان نیز در ذهن دارد و به خوبی آن را چیده است ولی نمی‌داند چه وقت قرار است آن را نمایش دهد زیرا شخصیت‌هایش به کار بیشتری جهت بهتر شدن و قرار گرفتن در راهی که او می‌خواهد، نیاز دارند.
کنتا شینوهارا (Kenta Shinohara) خالق مانگای Sket Dance و یویچی آمانو (Yōichi Amano) خالق مانگای Akaboshi: Ibun Suikoden هر دو در گذشته از دستیاران سوراچی بوده‌اند. قابل ذکر است که Gintama و Sket Dance نیز یک کراس‌اور در یکی از جلد‌های مجله هفتگی شونن جامپ داشته‌اند که چپتر 349 مانگای Gintama و چپتر 180 مانگای Sket Dance است. جالب است بدانید که خود هیده‌آکی سوراچی هم در انیمه و هم در مانگای Gintama به عنوان یک میمون (!) حضور داشته است!

تاپ تن

هفته پیش تاپ تن بهترین مبارزات انیمه بلیچ را برای شما قرار دادیم و این بار به سراغ مبارزات برتر تیمی رفته‌ایم.

.namasha-embed .namasha-embed-iframe
' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
انیمه شات: قسمت بیست و ششم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق