تاثیرات خطرناکی که سیگار بر جنین وارد می کند


تاثیرات خطرناکی که سیگار بر جنین وارد می کند

به گزارش بهداشت نیوز، زنان حامله و سیگاری سلامت فرزندشان را به خطر می اندازند، منواکسید کربن باعث کاهش فشار اکسیژن به جنین شده و نوزاد کم وزن می شود. داروهای آرام بخش- خواب آور: داروهایی چون دیازپام و اکسازپام و لورازپام منجر به...

به گزارش بهداشت نیوز، زنان حامله و سیگاری سلامت فرزندشان را به خطر می اندازند، منواکسید کربن باعث کاهش فشار اکسیژن به جنین شده و نوزاد کم وزن می شود.

داروهای آرام بخش- خواب آور:
داروهایی چون دیازپام و اکسازپام و لورازپام منجر به عوارضی چون شکاف کام و لب شکری می شود، و در سه ماهه سوم حاملگی باعث نارسایی تنفسی و بیحالی نوزاد می شوند، مصرف گاه گاهی آن پس از سه ماهه اول و تحت نظر پزشک مشکل ساز نخواهد بود.

نیکوتین:
زنان حامله و سیگاری سلامت فرزندشان را به خطر می اندازند، منواکسید کربن باعث کاهش فشار اکسیژن به جنین شده و نوزاد کم وزن میشود ( حداقل 200 گرم کمتر از مادران غیر سیگاری). همچنین در مادران سیگاری خطر مرگ ناگهانی حداقل 4 برابر، سقط خودبخودی ،نارسایی جفت، جفت سرراهی و خونریزی داخل رحمی افزایش می یابد، همچنین بهره هوشی (IQ ) نیز 8-4 امتیاز کاهش نشان می دهد. خطر بیماریهایی چون عدم تمرکز و بیش فعالی هم بالا می رود.

کافئین:
سبب تاخیر لقاح، کاهش وزن نوزاد زمان تولد، افزایش ضربان قلب شده و در زمان بارداری باید کم مصرف شود، ضد دردهای خفیف نیز باید در حداقل میزان مصرف شوند.

منبع: نی نی بان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی