رقابت های منطقه ای شطرنج در گرگان پایان یافت


رقابت های منطقه ای شطرنج در گرگان پایان یافت

گرگان – ایرنا - مسابقات استاندارد شطرنج جام مبعث گرگان که با حضور ورزشکارانی از استانهای گلستان و مازندران در گرگان درحال برگزاری بود، با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

مریم توانا نایب رییس هیات شطرنج گلستان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره سه روزه، 53 شطرنج باز در هفت دور با هم مسابقه دادند که در پایان به نفرات برتر جدول جوایز نقدی و به نفرات برتر رده های سنی جوایز نقدی، حکم و مدال اهدا شد.
براساس اعلام کمیته فنی این مسابقات محمد میران خادمی از گنبدکاووس، مسعود فرخی از بندرترکمن و نامی نیکزاد از گلستان به عنوان نفرات برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.
همچنین صبا جلالی از مازندران در بخش زنان، فرزاد نیکزاد از گرگان در بخش پیشکسوتان و امیرمحمد دیوانی از گلستان در بخش بدون 'ریتینگ' به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.
قدرت هر شطرنجباز با امتیازی موسوم به ریتینگ مشخص می‌شود.
در بخش رده سنی زیر 8 سال، ابوالفضل موسوی فر از مازندران، در رده سنی زیر 10 سال آرمین مهدوی از مازندران ، در رده سنی زیر 12 سال محمد حسین حسامی از گرگان و در رده سنی زیر 14 سال این رقابت ها صبا جلالی از مازندران اول شد.
توانا همچنین اظهار کرد: گلستان استانی مملو از استعداد در رشته شطرنج است که برگزاری این گونه رقابت ها به شناسایی نفرات جدید و توسعه کمی و کیفی این رشته کمک می کند.
وی ادامه داد: آشنایی خانواده ها با این ورزش و مزایای آن مانند آماده سازی فکر ورزشکاران در کسب علوم و دانش و ترقی بیشتر در تحصیل می تواند موجب ترغیب فرزندان برای حضور در کلاس های آموزشی شطرنج شود.
3091/1648

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا