سلامت جنین در بارداری، یک شرط مهم


سلامت جنین در بارداری، یک شرط مهم

به دلیل نیاز بدن مادر به کلسیم برای ساخت استخوانهای جنین او باید مصرف لبنیات را در برنامه غذایی خود افزایش دهد.

مادر‌ها برای تولد یک فرزند نرمال ابتدا باید مقدار مصرف ویتامین پروتئین و املاح موجود در مواد غذایی را افزایش دهند و در مرحله بعد از همه گروههای غذایی استفاده نمایند. منتها با توجه به شرایط مادر‌ها از بعضی‌ از مواد مانند سیزیجات و میوه‌ها بیشتر مصرف کنند تا هم ویتامین و املاح بدن آن‌ها تامین گردد و هم از یبوست در حین بارداری پیشگیری شود.

اهمیت تغذیه در بارداری
به دلیل نیاز بدن مادر به کلسیم برای ساخت استخوانهای جنین او باید مصرف لبنیات را در برنامه غذایی خود افزایش دهد و از پروتئین‌ها نظیر تخم مرغ و گوشت و غلات استفاده کند اما در حدی که به چاقی او منجر نشود.

حتما ۵ وعده غذا بخورید
دکتر عبدی متخصص تغذیه تصریح کرد: یک مسئله که مادر در این دوران باید رعایت کند نحوه غذا خوردن او است و حتما غذا را خوب بجود و سعی کند آن را به طور متناوب مصرف کند به عنوان مثال اگر قبل از این دوران ۳ وعده غذا میل می‌کرده حتما ۵ وعده غذا بخورد.

بهتر است مادر برای تولد فرزندان نرمال از مواد غذایی مانند گلابی، انگور، هلو، خرما با توجه به مواد معدنی و ویتامینهایی که دارند استفاده نمایند و حتی‌المقدور از مواد غذایی تازه و غیر آماده مصرف کند. غذاهای سرخ کرده را محدود کند و بیشتر از غذاهای آب‌پز و کبابی استفاده نماید.

مادر در دوران بارداری سعی کند از مصرف روغن‌های با ترانس بالا خوددارای کند و از روغن زیتون برای پخت و پز و روغن کنجد برای سرخ کردن و در صورت یافت نشدن آن از روغن مایع استفاده کند اما مناسب است که مصرف روغن را کاهش دهد.

بهتر است مادر با بالا رفتن سن جنین مصرف نمک را کاهش دهد زیرا مصرف زیاد نمک احتمال ورم کردن و بالا رفتن فشار خون را در او بیشتر می‌کند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معجزه 3 روغن طبیعی برای رشد مو