4 کشور جدید هدف صادرات محصولات نانوی ایرانی


4 کشور جدید هدف صادرات محصولات نانوی ایرانی

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه تاکنون به بیش از 40 کشور محصولات نانو صادر شده است، گفت: چندین کشور دیگر برای صادرات محصولات نانو را هدف قرار داده ایم.

دکتر سعید سرکار در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تولید کالای ایرانی و رواج استفاده از محصولات ایرانی در سایر کشورها گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشورمان را شکوفا کنیم باید بتوانیم محصولات ارتقا یافته را تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بعد از تولید محصولات ارتقا یافته ضروریست برای صادرات آن برنامه ریزی کنیم، خاطر نشان کرد: در زمینه محصولات نانو، تولید و صادرات آن هم باید همین رویه را در پیش بگیریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به تعداد کشورهای هدف محصولات ایرانی در حوزه نانو گفت: ما تاکنون موفق شدیم به بیش از ۴۰ کشور دنیا محصولات نانو را صادر کنیم؛ می توان گفت جغرافیای صادرات خوب است و تلاش بر این است که از نظر کمیت صادرات، رشد چشمگیری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز ما در سال گذشته صادرات محصولات نانویی بوده است، بیان داشت: در حال حاضر اعتماد سازی خوبی شده و این می تواند برای توزیع کالا و فروش تکنولوژی موثر واقع شود.

سرکار با بیان اینکه همچنین چند کشور پر جمعیت را هدف قرار داده ایم تا به اهدافمان دست بیابیم، افزود: اندونزی، هند، روسیه، برزیل از جمله کشورهای هدف برای صادرات محصولات در حوزه نانو هستند.

وی تاکید کرد: برای صادرات محصولات و کالای ایرانی در حوزه نانو باید سیاستگذاران در بخش دولتی همراهی کنند تا بتوانیم به هدفمان برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی