شهید آوینی به شناخت کاملی از جریان روشنفکرنما رسیده بود


شهید آوینی به شناخت کاملی از جریان روشنفکرنما رسیده بود

یزد ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر عده‌ای امروز همچنان سعی در تخریب شهید آوینی دارند، به این دلیل است که این شهید والامقام به شناخت کاملی از ماهیت جریان روشنفکرنما رسیده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین صفار هرندی یکشنبه شب در همایش هنر شیدایی که در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد، با تأکید بر اینکه هنر باید مروج فضیلت‌های انسانی باشد، اظهار داشت: اگر قرار باشد یک اثر به‌اصطلاح هنری در خدمت زورمندان و ظالمان عالم دربیاید، در گرو مادیات باشد و به‌عنوان وسیله‌ای برای تحریف حقایق و ضربه زدن به مظلومان به کار گرفته شد، در حقیقت خالق آن اثر از هنر بهره نبرده، بلکه تنها از فنون و روش‌هایی برای میل به اهداف دنیوی خود استفاده کرده است.

صفارهرندی با اشاره به اینکه سید شهیدان اهل‌قلم، انسانی را هنرمند می‌داند که از درون دچار تحول شود و با سرگشتگی خود به دنبال حقایق و حکمت برود، بیان کرد: شهید آوینی خود دچار این تحول شده بود و از دوران روشنفکر مآبی عبور کرده بود و به برکت انقلاب اسلامی و آشنایی با مبانی ناب امام خمینی (ره)، به حقیقت و ارزش‌ها رسیده بود.

وی با بیان اینکه همچون سال‌های زندگانی این شهید هنرمند، هنوز هم عده‌ای سعی در تخریب و تحریف شخصیت ایشان دارند، عنوان کرد: این دشمنی‌ها به این دلیل است که این شهید والامقام به‌ خوبی ماهیت جریان روشنفکرنما و غرب‌زده را می‌شناخت و حقیقت آنها را تبیین می‌کرد و همواره با آن‌ها زاویه جدی داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به تعبیر شهید آوینی، جریان روشنفکر و غرب‌گرا جریانی بودند که چشم به روی حقایق جامعه بسته‌اند و از ابتدا با دین مشکل داشتند و هرچقدر حقایق دینی در جامعه بیشتر بروز پیدا می‌کرد، از دین متنفرتر می‌شدند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه هنرمند باید حقایق جامعه را به‌ خوبی ببیند و نسبت به آنها احساس وظیفه کند و از طرفی و ارزش‌ها را نشر دهد و ترویج کننده فضائل باشد، بیان داشت: هشت سال دوران طلایی و بی‌نظیر دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی‌ها بی‌بدیل فرزندان این خاک اسلامی، یکی از این حقایقی است که همچنان آن‌طور که شایسته است، مورد توجه قشر صاحب‌ذوق هنری قرار نگرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه