معرفی مفاخر از مواجه با هجمه های فرهنگی پیشگیری می کند


معرفی مفاخر از مواجه با هجمه های فرهنگی پیشگیری می کند

بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: معرفی مفاخر و مشاهیر از مواجه جوانان با هجمه های فرهنگی پیشگیری می کند.

حسین فرخنده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مفاخر جزء ریشه های فرهنگی مناطق محسوب می شوند، اظهار کرد: باوجود هجمه های مختلف در جامعه معرفی مفاخر و مشاهیر به نوجوانان و جوانان ضرورت دارد چرا که ابزاری مناسب برای الگو گرفتن قلمداد می شوند.

فرخنده تصریح کرد: برگزاری همایش و جشنواره های علمی و ادبی به منظور معرفی چهره های ماندگار و تاثیر گذار در عصری که هجمه های فرهنگی وجود دارد نیاز ضروری است.

وی در ادامه به سابقه تاریخی خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: خراسان شمالی با داشتن افرادی بزرگ درحوزه های فقه، عرفان و شعر و ادب در قرن های دوم و سوم، تاریخ درخشانی را به خود اختصاص داده که برای معرفی بیشترآنان جشنواره ها و همایش های متعددی برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی اضافه کرد: تاکنون همایش هایی برای افرادی همچون شیخ آذری، آقا نجفی قوچانی، مختومقلی در خراسان شمالی برگزار شده است.

فرخنده بیان کرد: همچنین پیگیر برگزاری همایش هایی برای شناساندن دیگر مفاخر و مشاهیر استان هستیم که همایش آیت الله موسوی بجنوردی و نیز مختومقلی برای دومین بار در استان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: درحال حاضر مجموعه ای برای معرفی ۱۸۰ نفر از مشاهیر و مفاخر خراسان شمالی تدوین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی همچنین به معرفی چندین چهره فرهنگی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تقدیر از چهره های زنده علاوه بر معرفی سبب برقرار ارتباط بیشتر با علاقه مندان آن عرصه می شود.

فرخنده اعلام کرد: فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی از آثاری که در راستای معرفی مفاخر و مشاهیر منتشر شود، حمایت خواهد کرد.

توجه شهرداری به پیشینه تاریخی شهرها

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری ها می توانند با نماد سازی در معرفی چهره ها تاثیرگذار باشند، گفت: باوجود شهرهای تاریخی همچون جاجرم، شیروان و اسفرین اما شهرداری در نماد سازی شهری به پیشینه تاریخی آن ها توجهی ندارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی اظهار کرد: شهرهای مذکور مفاخر زیادی دارند که نیاز به معرفی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403