اعلام ­نتایج اولیه آزمون دکتری 97


اعلام ­نتایج اولیه آزمون دکتری 97

نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1397 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شد.

اعلام ­نتایج اولیه آزمون دکتری 97سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: نتایج اولیه داوطلبان به صورت کارنامه تنظیم و این کارنامه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

حسین توکلی با بیان اینکه ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته هستند، افزود: از این تعداد ۷۵ هزار و ۷۵۹ نفر زن و ۹۸ هزارو ۴ نفر مرد هستند.

وی گفت: از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند ۷۳ هزار و ۶۸۰ نفر مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه و سایر دوره‌ها شده اند و ۱۰۰ هزار و ۸۳ نفر نیز فقط مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دوره‌های غیرروزانه هستند. ­

توکلی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی نیز از پنج شنبه ۳۰ فروردین در سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند باید از دوشنبه سوم اردیبهشت تا شنبه هشتم اردیبهشت برای انتخاب و ثبت کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام کنند.

وی گفت​: علاقه‌مندان به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید براساس اطلاعیه این دانشگاه و از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای انتخاب رشته اقدام کنند.

توکلی افزود: در این آزمون ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

این آزمون روز جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟