چگونه مطالعه کنیم؟


چگونه مطالعه کنیم؟

دسته: مطالعه و موفقیت تحصیلینویسنده: آلن ماندساک - جیمز دیز - الین دیز - - کتاب پیش رو با عنوان «چگونه مطالعه کنیم؟» یکی از معتبرترین و ارزشمن...

نویسنده: آلن ماندساک - جیمز دیز - الین دیز

کتاب پیش رو با عنوان «چگونه مطالعه کنیم؟» یکی از معتبرترین و ارزشمندترین کتابهای راهنمای داوطلبان ورود به دانشگاه و پذیرفته شدگان در دانشگاه است که توسط "آلن موندساک" و همکارانش تألیف شده است. این کتاب توسط انتشارات بین المللی و بسیار معتبر «مک گروهیل» مکرراً تجدید چاپ و در تیرا‍‍ژ بسیار وسیع در آمریکا توزیع گردیده است.در طول پنجاه سال انتشار کتاب فوق بیش از 30 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده که نشانگر سودمندی آن برای خوانندگان خصوصاً افرادی است که خود را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کنند، یا در بدو ورود به آن هستند.
مطالعه کردن مهارتی نیست که به طور طبیعی وجود داشته باشد، بلکه مهارتی است که باید آموخته و تمرین شود و سپس بهبود یابد.حتی دانشجویانی که قصد یادگیری دارند و آنهایی که آرزوی موفقیت در دانشگاه را دارند همیشه نمی‌دانند که چه باید بکنند و چگونه شروع کنند، ممکن است ندانند که چقدر باید مطالعه کنند و یا چگونه از وقت‌شان به شکل صحیح استفاده کنند. شاید این به ذهن‌شان خطور نکرده باشد که بهتر است برای مطالعه‌ی مطالب متفاوت از روش‌های متفاوتی استفاده کنند.
چرا باید این کتاب را بخوانید؟ به یک دلیل، باید چیزهایی را یاد بگیرید که تاکنون نمی‌دانستید. این کتاب موجب می‌شود که شما مهارت‌هایی را که داشته‌اید بار دیگر مورد توجه قرار دهید و آنها را بهبود بخشید. مهارت‌هایی که دارید، مهارت‌هایی که می‌خواهید بهبود بخشید و همچنین مهارت‌هایی که تاکنون درباره‌شان فکر نکرده‌اید، در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
خودتان را خسته نکنید؛ گاهی اوقات بهتر است که فقط راحت بنشینید، در آنچه که می‌خوانید غرق شوید و از آن لذت ببرید. در هر حال، زمانیکه کتابی با عنوان «روش‌های مطالعه» می‌خوانید می‌توانید مطمئن شوید که این کتاب اطلاعاتی دارد که می‌توانید از آنها به خوبی استفاده کنید، و باید سعی کنید به چیزهایی که از آن یاد می‌گیرید عمل کنید.

فهرست مطالب
پیشگفتار
فصل اول: یک شروع خوب
فصل دوم: مهارت مطالعه کردن
فصل سوم: تجربه کلاس
فصل چهارم: مهارت خواندن
فصل پنجم: مطالعه‌ کتابهای درسی
فصل ششم: امتحان دادن
فصل هفتم: نوشتن مقالات پژوهشی
فصل هشتم: مطالعه زبان بیگانه
فصل نهم: رایانه، ریاضیات و علوم
فصل دهم: کمک گرفتن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک