58 روز تا جام جهانی/ آقای گل فرانسه، ستاره جام ششم


58 روز تا جام جهانی/ آقای گل فرانسه، ستاره جام ششم

ژوست فونتن در جام جهانی 58 موفق شد 13 گل به ثمر برساند و رکوردی منحصر به فرد را از خود بر جای بگذارد.

58 روز تا جام جهانی/ آقای گل فرانسه، ستاره جام ششم
به گزارش فانوس، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۵۸ روز دیگر آغاز می‌شود و ۳۲ تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند.

سایت فیفا تا آغاز برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اقدام به روز شمار این رقابت‌ها کرده و هر روز به مناسبت تعداد روز باقی مانده یک واقعه مربوط به جام جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در جام جهانی ۱۹۵۸ بازیکنان زیادی بودند که توانستند گل‌های زیادی به ثمر برسانند. پله مهاجم برزیل و هلمون ران مهاجم آلمان شش بار، واوا و پیتر مک‌پارلند پنج بار و کورت هامرین چهار بار در این جام گلزنی کردند اما رکوردی که بیش از همه جلب توجه می‌کند، رکورد گلزنی ژوست فونتن مهاجم مراکشی الاصل تیم ملی فرانسه است که در این جام ۱۳ گل به ثمر رساند و آقای گل شد. این در حالی بود که فونتن در آغاز این رقابت‌ها تنها یک عدد کفش داشت و برای بازی کردن کفش یکی از هم‌تیمی‌هایش را قرض گرفت و با آن ۱۳ گل در شش دیدار جام جهانی به ثمر رساند.

فونتن سال گذشته درباره رکورد گلزنی خود در جام جهانی گفت: اوایل فکر می‌کردم رکوردم شکسته شود اما نزدیک ۶۰ سال گذشته و هیچکس نتوانسته رکورد گلزنی من را در جام جهانی بشکند. کم کم دارم شک می‌کنم کسی پیدا شود که بتواند رکورد این تعداد گل را در یک دوره جام جهانی بشکند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان