169هزار واحد روستایی آذربایجان غربی سنددار شده است


169هزار واحد روستایی آذربایجان غربی سنددار شده است

ارومیه – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از صدور سند مالکیت برای 169 هزار و 627 واحد مسکونی روستایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بدلی ظهر سه شنبه در شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهارداشت: آذربایجان غربی دارای دو هزار و ۷۲۵ روستاست که دو هزار و ۱۶۸ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

وی با بیان اینکه همچنین برای شهرهای بالای ۲۵ هزارجمعیت ۳۴ هزار و ۲۱ سند صادر شده است افزود: از ۳۰ شهر برای ۲۸ شهر سند صادر شده و دو شهر تازه ‌شهر سلماس و سیمینه میاندوآب به دلیل اوقافی بودن ملک سند صادر نشده است.

بدلی اضافه کرد: برای حفظ زمین‌های زراعی زمین‌های روستایی مجاور به محدوده مسکونی براساس ماده چهار الحاقی در اختیار بنیاد قرار می گیرد تا براساس سرریز جمعیت در اختیار روستاییان قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سه شهر دارای ۱۴۳ روستای استان کرمانشاه مستقر بوده و به بازسازی مناطق زلزله زده بپردازید گفت: بمناسبت تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعداد ۵۰۰ واحد مسکن مقاوم با اعتبار بالغ بر ۹۵ میلیاردریال و در دو روستا طرح هادی با اعتبار بالغ بر ۱۰میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال در سطح استان افتتاح خواهد شد، که یکهزار و ۸۹۰ خانوار از مزایای این طرح های عمرانی بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه از مهمترین و حساس ترین فعالیت عمرانی که با جدیت پی گیری می شود، اجرای طرح بهسازی یا ترویج ساخت و سازهای مقاوم بوده است افزود: اکثر اماکن روستایی قدیمی، فرسوده، با مصالح نامرغوب، غیر اصولی یا در مکان نامناسب ساخته شدند که در برابر سوانح آسیب پذیر هستند لذا از تمامی مسئولین، بویژه بانکهای عامل درخواست می کنیم، بیش از پیش در راستای اجرای طرح بهسازی مساکن روستایی این نهاد را یاری کنند.

وی، افزود: تاکنون در سطح روستاهای استان، تعداد ۸۶ هزار متقاضی با بانکهای عامل انعقاد قرارداد کرده و واحدهای مسکونی خود را شروع و ۷۵ هزار واحد مقاوم و زیبا به اتمام رسیده است، طرح هادی نیز در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و با هدف توسعه اصولی، برابر نقشه تهیه شده اجرا می شود.

تاکنون بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۲۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، قابلیت تهیه طرح هادی را دارند، که برای ۲۰۸۰ روستا نقشه طرح هادی تهیه و در۵۰۰ روستا نیز با اقدامات فیزیکی نظیر بازگشایی معابر، جدول گذاری، سنگ فرش و آسفالت معابر، ساماندهی چشمه ها و محوطه اماکن عمومی، ایجاد فضای سبز و... تهیه و اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قابل توجه خانم ها / ظلم به رحم چیست؟