صید ماهی در دریاچه پشت سد ارس ممنوع شد


صید ماهی در دریاچه پشت سد ارس ممنوع شد

ارومیه – مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از ممنوعیت صید انواع ماهی در دریاچه پشت سدارس توسط تعاونی های 18 و 19 ارس خبر داد.

معصوم فصیح در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: صید انواع ماهی در دریاچه پشت سد ارس به علت فرا رسیدن فصل تخم ریزی ماهیان از مورخه ۳۰ فروردین ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی ادامه داد: این ممنوعیت صید انواع ماهی به منظور ایجاد وحدت رویه در بهره برداری ذخایر ارزشمند آبزیان در این دریاچه تا اطلاع ثانوی ادامه داشته و در صورت مشاهده احتمالی با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

فصیح خاطرنشان کرد: دریاچه سدارس یکی از بزرگترین و مستعدترین منابع آبزی پروری در سطح کشور و استان به شمار می رود و تعداد ۳۸۶ نفر صیاد در تعاونیهای ۱۸ و ۱۹ ارس اشتغال بکار دارند.

فصیح با اشاره به چشم انداز پیش بینی شده برای اشتغال در بخش شیلات استان بیان کرد: برای اشتغال زایی در این بخش برنامه ریزی شده و طرح هایی در زمینه تاسیسات زیربنایی و احداث مجتمع های تکثیر و پرورش آبزیان در سطح استان در حال اجراست.

وی اضافه کرد: از جمله طرح های در حال تدوین و اجرا تکمیل طرح مجتمع ماهیان سرد آبی ۴۰۰ تنی بادین آباد پیرانشهر، ۱۶۰ تنی سردابی چم وزینه سردشت و تکمیل و راه اندازی سالن تکثیر و تاسیسات زیربنایی مجتمع شهید کاظمی پلدشت و بازارهای عرضه آبزیان استان است.

فصیح گفت: هم اکنون ۱۱ تعاونی صید و صیادی در استان با بیش از ۱۰ گروه صیادی فعال بوده و برنامه های حمایتی برای این تعاونی ها در دست اجراست.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات برای فعالان بخش شیلات و نیز صدور مجوزهای لازم برای پرورش ماهی به ویژه ماهی قزل آلا در قفس برای متقاضیان در منابع آبی استان با ظرفیت بیش از ۲ هزار تن در سال از اقدامات حمایتی و تشویقی در این زمینه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد