تصویب درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در همدان طی کوتاه‌ترین زمان


تصویب درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در همدان طی کوتاه‌ترین زمان

همدان - نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان طی کوتاه‌ترین زمان ممکن به تصویب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر محمودی شامگاه سه شنبه در جلسه فعالان اقتصادی استان همدان با سفیر کشور جمهوری چک گفت: سرمایه گذاری خارجی برای دولت ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمودی بابیان اینکه مشوق ها و معافیت های سرمایه گذاری در ایران تصویب شده است، عنوان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری خارجی و انتقال اصل و سود منافع سرمایه گذاری خارجی را به کشور مقصد تضمین می کند.

وی بابیان اینکه نکته مهم در این راستا برخورد مشابه و یکسان دولت ایران با سرمایه گذاران خارجی همانند سرمایه گذاران ایرانی است، عنوان کرد: در خصوص سرمایه گذاری قوانین پیشرفته ای داریم که مصوب مجلس دولت جمهوری اسلامی ایران است.

محمودی گفت: درخواست سرمایه گذاران خارجی در هیئت سرمایه گذارای خارجی در وزارت اقتصاد تصویب و در نهایت به امضای وزیر اقتصاد صادر می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: در راستای معرفی وظایف مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان تمامی قوانین و مقررات مربوط به امر سرمایه گذاری خارجی در قالب یک فلش مموری توسط اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تهیه شده که در ادامه این نشست در اختیار سفیر جمهوری چک و هیئت همراه قرار می گیرد.

محمودی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در همدان گفت: استاندار همدان در راس امور، حامی سرمایه گذاران خارجی و داخلی در استان هستند.

محمودی ضمن ارایه فلش مموری های تبلیغاتی مرکز خدمات به سفیر کشور جمهوری چک افزود: اطلاعات درج شده در این فلش در سایت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به به دو زبان فارسی و انگلیسی قابل دسترس است.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان نیز بابیان اینکه آمادگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع دستی به جمهوری چک وجود دارد، گفت: استان همدان یکی از قدیمی‌ترین استان‌های کشور است که سابقه آن به ۲۵۰۰ سال ‌پیش از میلاد می‌رسد و به عنوان اولین پایتخت مادها و هخامنشیان در غرب کشور مطرح است.

علی اصغر زبردست عنوان کرد: بیشترین فعالیت اقتصادی مردم استان همدان شامل کشاورزی و دامداری است و یا توجه به معادن بسیار غنی موجود در آن، سومین استان معدنی کشور به شمار می‌آید.

زبردست بابیان اینکه امیدوارم بتوانیم در زمینه گردشگری برای شهر همدان و شهر برنو چک فرصتی ایجاد کنیم، افزود: زمینه همکاری وجود دارد و مسئولان استان همدان نیز از ایجاد سرمایه‌گذاری در استان حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز