روحانیون فقط به حلال های شرعی اکتفا نکنند


روحانیون فقط به حلال های شرعی اکتفا نکنند

کسانی که لباس روحانیت به تن دارند، نباید به حلال های شرعی اکتفا کنند؛ بلکه باید به حلال ها و حرام های اخلاقی هم توجه داشته باشند. ]]>

مرجع عالی قدر آیت الله سبحانی:

روحانیون فقط به حلال های شرعی اکتفا نکنند
کسانی که لباس روحانیت به تن دارند، نباید به حلال های شرعی اکتفا کنند؛ بلکه باید به حلال ها و حرام های اخلاقی هم توجه داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روحانیون فقط به حلال های شرعی اکتفا نکنند
حضرت آیت الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: حضرت در این روایت فرمودند: «علیکم بمکارم الاخلاق، فان الله عزوجل بعثنی بها/ بر شما باد رعایت مکارم اخلاق، که خداوند مرا بر آن‌ها مبعوث کرد».

ایشان ابراز داشتند: با این روایت مشخص می شود که اخلاق، جزو شریعت ماست و باید به آن اهتمام داشته باشیم.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: گاهی طلاب نزد ما آمده و عمامه بر سر آنان می گذاریم؛ این عزیزان باید توجه داشته باشند که همراه با این لباس، باید اخلاق آن را نیز رعایت کنند.

این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: روحانی ملبس نباید با محارم خود به نحوی در خیابان راه برود که از نظر مردم خوب نباشد؛ ممکن است این کار حلال باشد؛ اما برای یک طلبه ملبس مناسب نیست و باید رعایت کند.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان بیان داشتند: کسانی که لباس روحانیت به تن دارند، نباید به حلال های شرعی اکتفا کنند؛ بلکه باید به حلال ها و حرام های اخلاقی هم توجه داشته باشند.



منبع: خبرگزاری رسمی حوزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوزه علمیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا