موسیقی سنتی باید حمایت شود/نظام و دولت با موسیقی مخالفتی ندارند


موسیقی سنتی باید حمایت شود/نظام و دولت با موسیقی مخالفتی ندارند

کرج - سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری البرز با اشاره به اهمیت هنر در جامعه، گفت: موسیقی سنتی یکی از هنرهای قدیمی ایران است که باید موردحمایت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله ترخانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از دو آلبوم موسیقی که توسط حوزه هنری استان البرز تولیدشده است، ‌ با اشاره به اهمیت هنر، اظهار کرد: خداوند به‌واسطه هنر انسان را آفرید و هنگامی‌که انسان آفریده شد، خداوند قدرت هنر را به وی بخشید.

وی در ادامه بابیان‌ اینکه هنر روح خداست، عنوان کرد: هنرمندان افرادی مبتکر هستند و می‌توانند واقعیت‌های جامعه را باهنر به‌گونه‌ای نمایش دهند که در بطن و روح شهروندان بنشیند.

ترخانی با اشاره به اهمیت هنر در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه، تأکید کرد: استان البرز هنرمندان فراوانی دارد که می‌توانیم از ظرفیت‌های آن‌ها برای ارتقاء سطح فرهنگ جامعه استفاده کنیم.

وی با تأکید بااینکه شعر، شعور و آگاهی است، خاطرنشان کرد: ایران هنرمندانی دارد که در عرصه‌های جهانی مطرح هستند و این نشان از اهمیت پرداختن بیش‌ازپیش به هنر است.

سرپرست معاونت سیاسی انتظامی استانداری البرز در بخش دیگری بابیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و دولت مخالف موسیقی نیستند، اضافه کرد: آنچه موجب مخالفت با موسیقی شده، حواشی‌ است که برای آن ساخته‌شده است.

وی بیان کرد: موسیقی سنتی یکی از هنرهای قدیمی ایران است که باید موردحمایت قرار گیرد.

به گفته ترخانی مسئولان از موسیقی‌هایی که خارج از عرف نباشند، استقبال می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان