آموزش استفاده از وی پی ان ؛ از نصب تا انجام تنظیمات دلخواه در VPN به زبانی ساده


مطلب آموزش استفاده از وی پی ان ؛ از نصب تا انجام تنظیمات دلخواه در VPN به زبانی ساده برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ آموزش استفاده از وی پی ان به شما امکان خواهد داد، به سادگی اپلیکیشن دلخواه خود را انتخاب و پس از نصب وی پی ان (VPN) انتخابی،...

آموزش استفاده از وی پی ان به شما امکان خواهد داد، به سادگی اپلیکیشن دلخواه خود را انتخاب و پس از نصب وی پی ان (VPN) انتخابی، تنظیمات مورد نظر امنیتی را اعمال نمایید.

وی‌پی‌ان که عبارت کامل آن “Virtual Private Network” در واقع یک شبکه خصوصی مجازی است که با استفاده از الگوریتم های رمزنگاری، اطلاعات از طریق آن در یک شبکه عمومی به مانند اینترنت جابه‌جا می‌شود. وی‌پی‌ان‌ ها رفته رفته به عنوان یک ابزار اصلی در حفاظت از دیتا و حریم شخصی شناخته می‌شوند.

فرقی نمی‌کند، دلیل شما برای استفاده از این ابزار، باز کردن ویدئو، دور زدن فیلتر یک شبکه اجتماعی یا نگه داری اطلاعات خصوصی‌ در یک شبکه عمومی وای فای باشد. استفاده از وی پی ان محسنات بسیاری دارد، بنابراین در این قسمت، آموزش استفاده از وی پی ان را برای شما آماده نموده‎‌ایم.

بیشتر بخوانید: وی پی ان چیست و چه تفاوتی با پروکسی دارد؟

هرچند در سالهای اخیر، استفاده از وی پی ان گسترش زیادی یافته است، ممکن است شما هنوز با نحوه استفاده از وی پی ان آشنایی کاملی را نداشته باشید. این مساله با توجه به پیچیدگی در انتخاب وی پی ان و تنظیمات نسبتا پیچیده‌ای که بعضا با آن برخورد می‌کنید، چیز عجیبی نیست. بنابرین در ادامه آموزش استفاده از وی پی ان و مزایای استفاده از این شبکه خصوصی مجازی با تکراتو همراه باشید.

چرا استفاده از وی پی ان (VPN)

در آموزش استفاده از وی پی ان مبنای مثال‌های ارائه شده، اکسپرس وی‌پی‌ان (ExpressVPN) است. این نرم افزار، یکی از بهترین سرویس‌های ارائه دهنده VPN در دنیاست که تمام انتظارات شما را از یک شبکه خصوصی مجازی حرفه‌ای برطرف می‌سازد. هرچند، در مواردی که نحوه استفاده از سایر وی پی ان‌ها تفاوت بسیاری داشته باشد، به این مساله اشاره خواهیم نمود.

آموزش استفاده از وی پی ان ؛ از نصب تا انجام تنظیمات دلخواه در VPN به زبانی ساده

بیشتر وی پی ان‌ها از جمله اکسپرس وی‌پی‌ان، همانند سایر اپلیکیشن‌ها، به ایمیل آدرس برای ساخت اکانت شما نیاز دارد. هرچند، پیور وی پی ان (PureVPN)، برای شما یک یوزرنیم و پسوورد ارسال می‌کند، علاوه بر این، به شما اجازه ساخت یوزرنیم و پسوورد دلخواهتان را می‎دهد. این سرویس، به شما تعهد می‎دهد که ایمیل آدرس شما را تحت هیچ شخص یا ارگان خاصی به جز، سرویس مشتری‌های خود قرار ندهد. در صورتیکه نیاز به امنیت بالاتری دارید، می‌توانید از طریق ایمیل جعلی اقدام به افتتاح حساب نمایید.

اکثر وی پی ان‌ها، سیستم‌های متنوعی را برای پرداخت در اختیار شما قرار می‌دهند. استفاده از حساب اعتباری، پی پال، بیت کوین از جمله روشهای پرداخت متداول مورد قبول وی پی ان‌ها هستند. اکسپرس وی پی ان و برخی سرویس‌های دیگر، از پی منت والت نیز پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کاربرد وی پی ان چیست؟ ۱۰ کاری که می‌توانید با وی پی ان انجام دهید

نورد وی پی ان (NordVPN) سایر پول‌های رمز گذاری شده را نیز می‎پذیرد، در حالیکه پیور وی پی ان، حتی اجازه خرید از طریق کارت هدیه فروشگاه‌هایی نظیر، بست بای، لوییس، شیرز و… را می‌دهد. از این رو برای بیشتر افراد، پیدا کردن روش پرداخت مناسب برای وی پی ان، چندان دشوار نیست.

نصب وی پی ان چگونه انجام می‌پذیرد

اکسپرس وی پی ان، با اکثر سیستم‎های عامل و دستگاه‎های مختلف، سازگاری کامل دارد. اپلیکیشن‎های ویندوز، مک، آی او اس، اندروید و حتی بلک بری او اس، این وی پی ان، به سادگی قابلیت دانلود و نصب را دارند. علاوه بر این، یک راهنمای تنظیمات وی پی ان برای روتر، به طور متسقیم در لینوکس، مدیا و کنسولهای بازی وجود دارد. افزو‌های اکسپرس وی پی ان نیز برای، استفاده در سافاری، کروم و فایر فاکس در دسترس است.

آموزش استفاده از وی پی ان ؛ از نصب تا انجام تنظیمات دلخواه در VPN به زبانی ساده

ویژگی منحصر به فرد اکسپرس وی پی ان، پشتیبانی از دستگاه‏های بسیار متنوعی است. هرچند، تمام وی پی ان‌ها، حداقل قابلیت نصب آسان در ویندوز، مک، آی او اس و اندروید را دارند. برای دانلود نسخه‌های مخصوص iOS و اندروید باید مستقیم به اپل اپ استور یا گوگل پلی استور مراجعه نمایید. سایر فایل‌های نصب این وی پی ان به سادگی در وب سایت این وی پی ان‌های در دسترس قرار دارند.

آموزش استفاده از وی پی ان برای اتصال به سرور

پس از دانلود و نصب این برنامه بر روی دستگاه مورد نظر، شروع به کار آن بسیار ساده است، البته اگر نیازی به تغییرات موقعیت مکانی و… نداشته باشید. اکثر برنامه‌ها از طریق یک دکمه کار اتصال به سرور را انجام می‎دهند. این اتصال به صورتی انجام خواهد پذیرفت که بالاترین سرعت و بیشترین کیفیت را در اختیار شما قرار بدهد. در صورتیکه، تنها هدفتان، ادامه فعالیت‌های معمول آنلاین‌تان در حین حفظ حریم خصوصیتان باشد، این گزینه بهترین حالت را برای شما ایجاد خواهد نمود.

آموزش استفاده از وی پی ان ؛ از نصب تا انجام تنظیمات دلخواه در VPN به زبانی ساده

برخی کاربران ممکن است به تغییر مکان اتصال خود در وی پی ان نیاز پیدا کنند. به عنوان مثال برای برخورداری از خدمات نت فلیکس آمریکا، باید مکان اتصال شما، آمریکا نمایش داده شود. در حالت مشابه برای برخورداری از برخی خدمات بی بی سی، باید از آی پی محل اتصال به وب سایت بی بی سی، انگلستان باشد.

علاوه بر این، در هنگام استفاده از تورنت، تغییر مکان جغرافیایی احتمالا به کار شما خواهد آمد؛ چراکه در برخی موارد، امکان استفاده از سرویس تورنت را در کشورهای خاصی نخواهید داشت. به هر حال، آموزش استفاده از وی پی ان به شما امکان می‌دهد از ویژگی‌های مختلف سرویس خود با خبر باشید، حتی اگر در حال حاضر نیاز به استفاده از آن را نداشته باشید.

به طور خودکار، اکسپرس وی پی ان، بالاترین سرعت و کیفیت خدمات را به شما پیشنهاد خواهد داد. در صورتیکه قصد اتصال از کشور خاصی را داشته باشید، با زدن بر روی انتخاب مکان (Choose Location) امکان، تغییر موقعیت اتصال به مکان دلخواه از میان لیست مشاهده شده را خواهید داشت. علاوه بر این، برای سهولت در استفاده‌های آتی، می‎توانید موقعیت‌های مکانی دلخواه خود را در لیست مورد علاقه‌تان قرار دهید.

آموزش استفاده از وی پی ان ؛ از نصب تا انجام تنظیمات دلخواه در VPN به زبانی ساده

سرویس‌های وی پی ان، نظیر پیور وی پی ان، انتخاب تصادفی را به طور کامل حذف نموده‎اند. با انتخاب حالت و هدف، به صورت کاملا دلخواه به سرور مورد نظرتان اتصال پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، برای نمایش مدیای تصویری، در قسمت حالت، نمایش مدیا را انتخاب کرده و سپس در قسمت هدف، نت فلیکس را انتخاب کنید. به این صورت به، بهترین گزینه دسترسی خواهید داشت. این ویژگی بسیار مناسب کاربران تازه کار است.

اعمال تنظیمات دلخواه و ویژگی‌های خاص در VPN

اعمال تنظیمات و ویژگی‌های دلخواه در وی‌پی‌ان‌ های مختلف بسیار متنوع است. از این رو ابتدا به اکسپرس وی پی ان نیم نگاهی می‌اندازیم. در بالا و گوشه سمت چپ منو، تست سرعت وی پی ان، قسمت هلپ یا کمک رسانی و رفع اشکال وجود دارد. در قسمت کمک، امکان تماس با صفحه سازندگان وجود داشته و علاوه بر این، امکان تست ویژگی‌های امنیتی با آی پی چکر و دی ان اس لیک وجود دارد.

آموزش استفاده از وی پی ان ؛ از نصب تا انجام تنظیمات دلخواه در VPN به زبانی ساده

با زدن بر روی دکمه گزینه‌ها، به صفحه تنظیمات وارد می‎‌شوید که ویژگی‎های زیر را در اختیار شما قرار خواهد داد:

عمومی: در این قسمت، امکان اعمال رفتار اپلیکیشن در هنگام شروع به استفاده و فعال سازی ویژگی‌های نتورک لاک وجود دارد. نتورک لاک یا قفل شبکه، به شما اطمینان می‌دهد در صورتی که به هنگام استفاده از وی پی ان با مشکل مواجه شوید، کانکشن اینترنت شما به طور کامل -به منظور جلوگیری از درز اطلاعات شما- غیر فعال خواهد شد.

پروتکل: در این قسمت، امکان اعمال تنظیمات پروتکل انتخابی خود را خواهید داشت. تمامی گزینه‌ها، نظیر اوپن وی پی ان –یو دی پی و تی سی پی-، ال ۲ تی پی/ای پی اس ای سی، پی پی تی پی و اس اس تی پی، در این قسمت پشتیبانی خواهد شد. هرچند همواره امکان اعمال تنظیمات اتوماتیک را خواهید داشت و اپلیکیشن به طور خودکار بهترین گزینه را برای شما انتخاب خواهد نمود.

مرورگرها: این گزینه در ویندوز و مک قابل استفاده است. امکان فعال سازی و نصب افزونه مرورگر دلخواهتان را از این قسمت خواهید داشت. مرورگرهایی که توسط این وی پی ان پشتیبانی می‎شوند، کروم، فایرفاکس و سافاری هستند.

پیشرفته: در قسمت تنظیمات پیشرفته امکان نصب آی پی وی ۶ به منظور جلوگیری از درز اطلاعات و انتخاب سرورهای مشخصی را در هنگام استفاده خواهید داشت. فعال کردن دو گزینه به همراه یکدیگر بهترین گزینه پیش روی شماست.

به طور کلی، اکثر وی پی ان‌ها، امکان انتخاب یک پروتکل وی پی ان را به شما می‌دهند. به شما پیشنهاد می‎کنیم، پروتکل اوپن وی پی ان را انتخاب کنید، چراکه در این صورت بهترین ترکیب سرعت و امنیت را خواهید داشت. هرچند، سایر تنظیمات امنیتی و ویژگی‌ها، متفاوت هستند.

انتخاب بهترین وی پی ان

ویژگی‌های بسیاری بر روی نحوه انتخاب VPN مناسب برای شما موثر هستند. وجود گزینه‌های بسیار متنوع نیز، انتخاب شما را سخت‌تر می‌کند. بنابرین در این قسمت، مهمترین فاکتورهایی که برای انتخاب وی پی ان مناسب باید مد نظر داشته باشید را برای شما آورده‎‌ایم.

VPN رایگان یا VPN پولی: وی‌پی‌ان‌ های غیر رایگان، خدمات بسیار بهتری را، نظیر عدم محدودیت دیتا، سرعت و امنیت بالاتر را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین در صورتیکه، حفظ حریم خصوصی‌تان برای شما اولویت بالاتری دارد، وی پی ان‌های رایگان را، مد نظر قرار ندهید.

آموزش استفاده از وی پی ان ؛ از نصب تا انجام تنظیمات دلخواه در VPN به زبانی ساده

حفظ حریم خصوصی: بهترین وی پی ان باید کانکشن لاگ و فعالیت شما را به طور کامل پنهان نماید. اکسپرس VPN، نورد VPN و آی پی وانیش این ویژگی را در اختیار شما قرار خواهند داد. بقیه وی پی ان‌ ها نیز، ممکن است، تنها کانکشن لاگ را ذخیره نمایند. بنابرین انتخاب این گزینه، به میزان اهمیت شما به این مساله، بستگی دارد. به هر حال، انتخاب VPN هایی که تمام لاگ‌ها را ذخیره می‌کنند، به شما توصیه نمی‎‌شود.

مکان قرار گیری وی‌پی‌ان: این گزینه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کشور مبدا، ممکن است قوانین خاصی را برای حریم خصوصی مد نظر داشته باشد. ای پی وانیش هرچند به شما تعهد می‌دهد که آی پی لاگ به طور کامل ذخیره نشود، اما قرار گیری هسته اولیه در آمریکا ممکن است که ایجاد مشکل نماید. در نقطه مقابل، اکسپرس وی پی ان در ویرجین آیلند قرار دارد که از این نظر خیالتان را راحت‌ می‌کند.

امنیت: با انتخاب وی پی ان‌های مختلف به ویژگی امنیتی مختلفی دسترسی خواهید داشت. سیفر وی پی ان، تنها کیل سویچ را پیشنهاد می‌‎دهد که حداقل انتظارات یک کاربر حرفه‎ای را برطرف می‌کند. اکسپرس وی پی ان، با ترکیب آی پی وی ۶ و دی ان اس لیک، امنیت قابل قبولی را به شما ارائه خواهد داد. نورد وی پی ان نیز، از تمامی ویژگی‌های امنیتی نظیر، دابل وی پی ان، سرورهای ویژه و… پشتیبانی می‌کند.

کاربری: تمام وی پی ان‌ها، بر طرف کننده کلیه نیازهای شما نیستند. به عنوان مثال در جایی که اکسپرس VPN و نورد VPN امکان استفاده از نت فلیکس آمریکا را به شما خواهند داد، آی پی ونیش، از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند. سیفر VPN تنها از ویژگی پی تو پی پشتیبانی می‌کند، در حالیکه از ویژگی تونل بیر به طور مطلق پشتیبانی نخواهد نمود.

سادگی استفاده: معمولا تمام وی پی ان‌ها، به سادگی قابل استفاده هستند و اعمال تنظیمات ویژه به خودتان بستگی دارد. سیفر وی پی ان، یکی از ساده‌ترین VPN های دنیاست در حالیکه، پیور VPN، دارای تنظیمات و حالت‌های بسیار پیچیده‌ای است.

قیمت: برای بسیاری از کاربران، مهمترین فاکتور انتخاب وی پی ان، قیمت آن است. اکسپرس وی پی ان، جزو گرانترین سرویس‌های وی پی ان است. در نقطه مقابل، سیفر وی پی ان، قیمت بسیار پایینی دارد. در هر حال، با انتخاب پلن‎‌های طولانی مدت از تخفیفات ویژه‌ای برخوردار خواهید شد.

وی‌پی‌ان پیشنهادی

از نظر وب‌سایت androidauthority، بهترین وی پی ان، اکسپرس وی پی ان است. چراکه با برخورداری از ویژگی‌های بسیار متنوع، در عین حال کارایی ساده‌ای نیز دارد. علاوه بر این، در بررسی‌های مختلف انجام شده نیز امتیاز بالایی را کسب نموده است. در نهایت، در آینده سرویس‌هایی که سایر وی پی ان‌ها، نظیر، نورد وی پی ان، آی پی ونیش و… استفاده می‌کنند را نیز در اختیار شما خواهد گذاشت.

آموزش استفاده از وی پی ان ؛ از نصب تا انجام تنظیمات دلخواه در VPN به زبانی ساده

در نهایت، انتخاب وی پی ان مورد نظر به عهده شماست، بنابراین تمام ویژگی‌های مد نظرتان را به دقت بررسی نمایید. همچنین، مطالعه سایر مقالات مربوط به وی پی ان موجود در تکراتو را جدا به شما توصیه می‌کنیم.

به نظر شما، بهترین وی پی ان موجود چیست؟ برای ما در قسمت کامنت‌ها اپلیکیشن پیشنهادی خود را بنویسید تا در آینده، آموزش استفاده از آن‌را در اختیارتان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

آموزش استفاده از شبکه تور (Tor) برای حفظ حریم شخصی در اینترنت بهترین فیلترشکن ها؛ بعضی فیلترشکن ها اطلاعات شما را فاش می کنند!

.

منبع:

androidauthority

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر