پنتاگون از اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به افغانستان خبر داد


پنتاگون از اعزام نیروهای ویژه آمریکایی به افغانستان خبر داد

در حالی که روند صلح افغانستان به دلیل حضور نظامیان آمریکایی با بن‌بست روبرو شده اما وزارت دفاع آمریکا از افزایش نظامیان آمریکایی و اعزام نیروهای رزمی بیشتر به افغانستان خبر داده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به زودی ستاد فرماندهی نیروهای ویژه و یک گردان از نیروهای ویژه این کشور را از پایگاه «فورت کمپبل» آمریکا به افغانستان اعزام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش این نیروها از تیپ «پایداری» لشکر 101 هوابرد ارتش آمریکا هستند و جایگزین نیروهای تیپ «پایداری» لشکر سوم پیاده‌نظام این کشور در افغانستان خواهند شد.

وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد بخشی از این نیروها نیز مسئولیت عملیات تدارکاتی در افغانستان را بر عهده خواهند داشت تا از انتقال غذا، آب، سوخت و مهمات به نیروهای آمریکایی و ناتو در مناطق ناامن اطمینان حاصل کنند.

با این حال مقامات پنتاگون از شمار نظامیان اعزامی به افغانستان خودداری کرده و دلیل آن را رویکرد امنیتی وزارت دفاع آمریکا خواندند.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اعلام استراتژی خود برای افغانستان تصریح کرد از این پس شمار نظامیان اعزامی به افغانستان مانند گذشته اعلام نشده و مخفی خواهد ماند.

وزارت دفاع آمریکا در حالی از اعزام سربازان بیشتر به افغانستان خبر می‌دهد که دولت افغانستان با ارائه طرح پیشنهادی صلح از طالبان خواسته اند تا به روند صلح در این کشور بپیوندد.

بسیاری از کارشناسان افغان بر این باورند که اعزام سربازان خارجی بیشتر به افغانستان نه تنها به تامین امنیت در این کشور کمکی نمی‌کند، بلکه تلاش های دولت افغانستان برای صلح را نیز کمرنگ می‌‌کند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط