مادی گرایی مسئولان مانع پیشرفت یک جامعه است


مادی گرایی مسئولان مانع پیشرفت یک جامعه است

بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند گفت: مادی‌گرایی به ویژه در بین مسئولان و مدیران آسیب‌زا است و یک جامعه با وجود مدیران مادی‌گرا به پیشرفت نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد مختاری، ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دنیای مادی پاسخگوی نیاز انسان نیست، اظهار کرد: فلسفه دین و بعثت انبیاء حل معمای پیش روی بشر در زندگی است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: انسان گاه در مسیر زندگی به سمت رهبانیت، گوشه‌گیری و بریدن از دنیا می‌رود که این انتخاب نمی‌تواند ثمره درستی داشته باشد.

مختاری با بیان اینکه رهبانیت انسان را به سعادتمندی نمی‌رساند، بیان کرد: دلیلی ندارد که انسان خود را از نعمت‌های الهی و آفریده‌های پروردگار محروم کند.

وی ادامه داد: راه دیگری که برخی در مسیر زندگی می‌روند مادی‌گرایی است که با توجه به فانی و محدود بودن دنیا، این مسیر نیز انسان را به خوشبختی نمی‌رساند و تنها راه، تمسک جستن به پیام‌های دین حقیقی برای سعادت است.

امام جمعه موقت بیرجند افزود، مادی‌گرایی به ویژه در بین مسئولان و مدیران آسیب‌زا است و یک جامعه با وجود مدیران مادی‌گرا به پیشرفت و رشد نمی‌رسد.

مختاری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها نسبت به دنیاگرایی مسئولان هشدار داده‌اند و از جمله در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود فرمودند باید قلب‌هایمان را تعمیر کنیم که هشداری نسبت به دنیاگرایی بود.

وی اظهار کرد: افراد در مسیر زندگی نیاز به یک تکیه‌گاه قوی، مقصدی دل نشین و برنامه کارگشا و درست دارند که تأمل در قرآن این سه مؤلفه را در اختیار بشریت قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، بیان کرد: انقلابی بودن حقیقی را باید از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) آموخت.

مختاری ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جنبه نظامی، حمایت از جبهه مقاومت در حوادث سال‌های اخیر در منطقه خاورمیانه و بُعد فرهنگی خار چشم دشمنان است و از این منظر علیه این نهاد توطئه می‌کنند.

وی گفت: چهارم شعبان، میلاد حضرت ابوالفضل(ع) نیز روز جانباز نامگذاری شده که فرصتی برای تقدیر و تشکر از رشادت‌ها و ایثارگری‌های جانبازان و خانواده‌های آنان است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در صحرای طبس اظهار کرد: امروزه جای شن‌های روان صحرای طبس را موشک‌های دور برد گرفته که در صورت تجاوز دشمن، تلاویو و حیفا در اسرائیل را با خاک یکسان خواهد کرد.

مختاری یادآور شد: استکبار جهانی حمله نظامی و کشتار مظلومانه مردم یمن توسط آل سعود را پیگیری نمی‌کند ولی به دنبال ادعای دروغین چند تروریست در زمینه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک