افتتاح و کلنگ زنی 1300 میلیارد تومان پروژه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان


در ادامه سفر وزیر اقتصاد به استان کرمان، 1300 میلیارد تومان پروژه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح و کلنگ زنی شد.

افتتاح و کلنگ زنی 1300 میلیارد تومان پروژه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

در ادامه سفر وزیر اقتصاد به استان کرمان، 1300 میلیارد تومان پروژه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شادا، در دومین روز از سفر مسعود کرباسیان و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به استان کرمان، چندین پروژه با سرمایه گذاری 1300 میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وزیر اقتصاد عصر امروز در حاشیه افتتاح کارخانه 60 هزار تنی فروکروم رفسنجان با بیان اینکه از زمانی که مناطق ویژه اقتصادی زیرمجموعه وزارت اقتصاد قرار گرفته اتفاقات خوبی در حال انجام است گفت: شاهد سرمایه‌گذار خارجی در این مناطق هستیم.

کرباسیان با اشاره به اینکه مناطق ویژه اقتصادی در استان کرمان بسیار فعال و توانمند هستند افزود: طرح اجرایی فروکروم از خام‌فروشی جلوگیری کرده که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه استان کرمان خود را معطل بخشنامه و تخصیص اعتبار نکرده است بیان کرد: وظیفه ما است که به این استان کمک کنیم.

کرباسیان با اشاره به اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور باعث اشتغالزایی و رونق اقتصادی می‌شود گفت: کرمان این همت و غیرت را نشان داد که در کنار کویر همچون دوران دفاع مقدس موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار خارجی امروز به کشور ما اعتماد کرده و کشور ما امروز نیروی انسانی خوب و متخصصی دارد افزود: باید سفیران خوبی برای کشور باشیم و با توجه به همه هجمه‌های دشمن از بیرون، روی پای خود بایستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: کشور ما از همه نظر امن است و همین موضوع سرمایه‌گذار را راغب به سرمایه‌گذاری می‌کند.

کلنگ زنی کارخانه تجهیزات پزشکی با سرمایه گذاری یک میلیون یورو از سوی سرمایه گذار آلمانی یکی از این پروژه هاست که در فاز اول برای 100 نفر شغل ایجاد می کند.

کل سرمایه گذاری این پروژه ۲۰ میلیون یورو است و در صورت حمایت، تا ۵ سال آینده برای ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

همچنین با حضور وزیر اقتصاد کارخانه۶۰ هزارتنی فروکروم رفسنجان افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، کلنگ کارخانه ۶۰ هزار تنی پُرکربن و کم کربن با سرمایه ۶۰ میلیون دلار به زمین زده شد.

وزیر اقتصاد و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه استاندار کرمان همچنین از روند احداث پالایشگاه 20 هزار بشکه ای میعانات گازی شرکت توسعه نفت و گاز مرآت آریا بازدید کردند.

مجموع سرمایه گذاری این پروژه 50 میلیارد تومان است که تاکنون 12 میلیارد تومان هزینه شده و در فاز اول اشتغال 55 نفری و در فاز دوم 500 نفری خواهد داشت.

بنابر این گزارش، همچنین پروژه خطوط انتقال و پست برق 230.33 کیلوولت فروکروم رفسنجان بهره برداری شد.

گفتنی است: شهرک سرمایه گذاری چین در ایران نیز کلنگ زنی شد که در فاز اول این پروژه با سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری، دیتا سنتر در زمینی به وسعت 500 هکتار نصب خواهد شد.

قرار است در فاز اول 10 هزار سرور در این شهرک نصب و تعبیه شود که با راه اندازی کامل، این مرکز به بزرگ ترین مرکز دیتاسنتر در دنیا تبدیل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا