ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه


ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه

ماست منجمد (یخ زده) علاوه بر اینکه دسری خوشمزه و انرژی بخش است، یک درمان محبوب در بسیاری از نقاط جهان است و می‌تواند مزایای شگفت آوری را برای ارتقای سلامت در فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد که علاوه بر معرفی این ماده غذایی به بررسی فواید […] نوشته ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و...

امین ظهورتبار ۱:۲۳ 6
ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزهماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه
0
ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه

ماست منجمد (یخ زده) علاوه بر اینکه دسری خوشمزه و انرژی بخش است، یک درمان محبوب در بسیاری از نقاط جهان است و می‌تواند مزایای شگفت آوری را برای ارتقای سلامت در فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد که علاوه بر معرفی این ماده غذایی به بررسی فواید مصرف آن بپردازیم.

ماست منجمد چیست؟

ماست منجمد (یخ زده)، همان‌طور که از نامش بر می‌آید، یک محصول دسری منجمد است که توسط انجماد ماست معمولی و گاهی اوقات اضافه کردن سایر محصولات لبنی برای عطر و طعم و ثبات به آن درست می‌شود. این دسر اغلب به عنوان یک گزینه سالم‌تر نسبت به بستنی، با توجه به مزایای سلامتی اضافی که می‌توان با خوردن ماست به دست آورد، دیده می‌شود. برخی از انواع ماست یخ زده دارای باکتری زنده، شبیه به ماست معمولی است. این محصول به طور معمول شامل چربی شیر، باکتری، شیرین‌کننده‌ها، شیر جامد و چاشنی‌های مصنوعی یا مواد افزودنی است. ماست یخ زده یونانی یکی دیگر از گونه‌های محبوب است که می‌تواند گزینه‌ای حتی سالم برای دندان شیرین شما فراهم کند.

ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزهماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه

ارزش تغذیه‌ای ماست منجمد

از نظر تغذیه‌ای، ماست یخ زده برای شما بهتر از بستنی است، زیرا همان مقدار پروتئین و صد البته کربوهیدرات بیشتری را فراهم می‌کند، اما کالری و چربی کمتری دارد. یک فنجان از این ماست حاوی تقریباً ۲۲۰ کالری، ۵ گرم پروتئین و ۳۸ گرم کربوهیدرات است. در حالی که بستنی دارای سطوح بالای از چربی است، این نوع ماست در کل فقط دارای ۶ گرم چربی است که چهار گرم از آن‌ها چربی اشباع هستند.

فواید استفاده از ماست منجمد

مزایای عمده ماست یخ زده که حاوی باکتری‌های خوب است، برای سلامت انسان شامل توانایی آن در تقویت سلامت قلب و عروق، کمک به کاهش وزن و تأمین مصرف مواد مغذی برای بدن در فرد مصرف کننده آن می‌باشد.

بهبود فرآیند هضم که این امر به علت وجود پروبیوتیک ها (باکتری‌های مفید موجود در آن) می‌باشد سطوح لاکتوز را کاهش می‌دهد به توجه به کالری کم آن به فرآیند کاهش وزن کمک می‌کند. تقویت سلامت قلب و عروق در فرد مصرف کننده. تراکم معدنی استخوان را بهبود می‌بخشد. مواد مغذی مهم برای فعالیت متابولیک فراهم می‌کند.

ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزهماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه

مقایسه ماست منجمد با ماست

در حالی که این دو بسیار شبیه هستند، در عین حال چند تفاوت اساسی بین ماست یخ زده و ماست سنتی وجود دارد.

قند: انواع ماست یخ زده از نظر داشتن قند حاوی مقدار بالاتری نسبت به انواع غیر یخ زده است باکتری‌ها: بسیاری از ماست‌های منجمد در زمان‌های مختلف تحت فرایند حرارتی قرار گرفته‌اند که می‌تواند برای باکتری‌های مفید در ماست کشنده باشد. پروتئین: ماست غلظت پروتئین بالاتر و همچنین کالری کمتری دارد کربوهیدرات: ماست به طور قابل‌ملاحظه‌ای دارای مقادیر کمتری از کربوهیدرات و درصد بالاتری از مواد معدنی است.

مصارف ماست یخ زده

ماست یخ زده بیشتر به عنوان درمان برای سرماخوردگی شناخته می‌شود و همچنین به عنوان یک جایگزین سالم برای بستنی، اما می‌توان آن را با سایر روش‌های دیگر نیز استفاده کرد. بعضی از مردم دوست دارند این ماده غذایی را با اسموتی یا شیک‌های سالم خود مخلوط کنند، زیرا می‌تواند یک مزه تندی را به ویژه هنگامی که به دسرهای تهیه شده از توت اضافه می‌شود، فراهم کند. با این حال، مهم است که ماست یخ زده را به مقدار متعادل مصرف کنید، زیرا دارای کالری و قند نسبتاً زیادی است.

منبع مقاله :organic facts
این مقاله به طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه شده است.

برچسب ها: ارتقای سلامتفواید ماست منجمدلاکتوزماست سنتیماست منجمدماست منجمد چیست؟ماست یخ زدهپروبیوتیک هاکاهش وزن
قبل

موتور خودرو تا چه اندازه می‌تواند داغ شود؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

Subscribe
اعلام کردن به
new follow-up commentsپاسخ های جدید به دیدگاه من

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس