فروش اموال مسروقه در دیوار دست


فروش اموال مسروقه در دیوار دست

فروش اموال مسروقه در سامانه دیوار دست دو پسر خاله سارق را رو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، روز ۱۷ فروردین پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل از کلانتری ۱۴۶ حکیمیه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که طی آن سارق یا سارقان اقدام به سرقت ۸۰ میلیون تومان پول و طلاجات کرده بودند.

با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان در بررسی صحنه سرقت اطمینان پیدا کردند که سارق یا سارقان بدون ایجاد هرگونه تخریب در ورودی ساختمان یا حتی ایجاد بهم ریختگی در وسایل و اسباب و اثاثیه‌ی منزل اقدام به سرقت پول و طلاجات کردند. در حالی که شواهد و دلایل تماما حکایت از انجام سرقت توسط فرد یا افراد آشنا داشت، اما صاحبخانه تأکید بر این نکته می‌کرد که طی چند روز گذشته که سرقت طی آن انجام شده، به هیچ عنوان از خانه خارج نشده است.

سرهنگ فخرالدین افراسیابی در ادامه خبر عنوان داشت: همزمان با وقوع این سرقت، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی به شباهت سرقت اخیر با سرقت منزل دیگری مظنون شده؛ در بررسی هر دو سرقت اطلاع پیدا کردند که مالباختگان هر دو پرونده نسبت به تعویض ویترین و کابینت منازل خود اقدام کرده و دقیقا سرقت‌ها نیز در فاصله زمانی حضور کابینت ساز در منازل آن‌ها صورت گرفته است؛ هر دو مالباخته در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که از طریق آگهی درج شده در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار نسبت به تعویض کابینت منزل خود اقدام کردند.

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی اظهارات اخیر مالباختگان موفق به شناسایی یک آگهی مشابه در هر دو پرونده‌ سرقت شدند که در ادامه و با انجام چهره نگاری، تصاویر مشابه از سارقان این دو سرقت در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خصوص دستگیری سارقان عنوان داشت: همزمان با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارقان از طریق سایت دیوار قصد فروش عتیقه جات متعلق به یکی از شکات را دارند؛ لذا در ادامه، محل تردد سارقان در محدوده‌ی خیابان پیروزی شناسایی، دستگیر و در بازرسی اولیه مقادیری از اموال مسروقه متعلق به یکی از مالباختگان از آن‌ها کشف شد .

سرهنگ افراسیابی با اشاره به شناسایی سومین مالباخته در این پرونده عنوان داشت: " در بازرسی از مخفیگاه متهمان در محدوده خیابان پیروزی، مقادیر دیگری از اموال مسروقه کشف و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد که با انجام تحقیقات پلیسی، یکی دیگر از مالباختگان اینبار در منطقه تهران نو که متهمان دقیقا به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت بیش از ۲۵ میلیون تومان پول و طلاجات از منزل کرده بودند، شناسایی و پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی موفق به شناسایی کامل متهمان شد.

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان این خبر عنوان داشت: "متهمین پرونده به نام‌های سعید (۳۰ ساله) و بهزاد (۲۴ ساله) دارای نسبت فامیلی با یکدیگر هستند که در همان تحقیقات اولیه به سرقت در پوشش انتشار آگهی به بهانه نصب ویترین و کابینت در منازل و شرکت‌ها اعتراف صریح کردند که قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه ۸ دادسرای ناحیه ۴ تهران صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر