به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ همکاری مردم در حل مشکلات جامعه در ایران سابقه طولانی دارد. سازمان های مردم نهاد در سال های اخیر روند توسعه و گسترش فراوانی داشته اند و در حل معضلات جامعه به خصوص معضلات جوانان بسیار کارآمد عمل کرده اند. در این راستا دولت نیز حمایت های ویژه ای از این سازمان های مردم نهاد کرده است. با توجه به فرارسیدن میلاد حضرت علی اکبر و آغاز هفته جوان، با جمیله طهماسبی، نماینده هیئت موسس کانون مردم نهاد قهرمانان خطه سبز (واقع در استان مازندران) در رابطه با فعالیت ها و رویکرد این کانون و حمایت هایی که وزارت ورزش و جوانان از این سازمان کرده است، گفت و گویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

طهماسبی دررابطه با رویکرد این سازمان مردم نهاد چنین گفت: « رویکرد این سازمان بیشتر در زمینه های ورزشی است که سعی شده با توجه به معضلات و آسیب های اجتماعی به این رویکرد نگریسته شود. در واقع عمده فعالیت های ما در راستای کاهش اعتیاد بین ورزشکاران جوان است که متاسفانه در حال افزایش است و بسیاری از این جوانان ناخواسته به سمت مصرف مکمل های ورزشی گرایش پیدا می کنندکه این مکمل ها در آینده سبب اعتیاد این جوانان می شود.»

طهماسبی درباره فعالیت های این کانون در راستای احقاق اهدافش گفت: « عمده فعالیت این کانون در راستای کاهش اعتیاد ورزشکاران است. ما با کمک بهزیستی،همراه با کارشناسان متخصص در زمینه اعتیاد ورزشکاران جوان را از خطرات و اعتیادآور بودن برخی مکمل های ورزشی آگاه می کنیم.»

او ضمن تشکر از وزارت ورزش و جوانان در حمایت از سازمان های مردم نهاد گفت: « وزارت ورزش و جوانان حمایت های ویژه ای اعم از کمک های نقدی و غیر نقدی به سمن ها داشته است. در بخش کمک های حمایتی و غیر نقدی نیز ما شاهد توجه ویژه ای از سوی وزارت خانه هستیم. بدین صورت که وزارت خانه به بخش های اجرایی هر ارگان برای به رسمیت شناختن سمن ها نامه ای صادر کرد که طبق آن سمن ها به رسمیت شناخته شدند و پس از آن تمامی ارگان های مربوطه با ما در زمینه هایی که سمن خواستار بود، همکاری لازم به عمل آوردند.»

او افزود: « با این که اقدامات لازمه انجام شده و ما از سوی وزارت ورزش و جوانان حمایت های 100 درصدی را داریم اما برای بسیاری از ارگان های اجرایی ناشناخته هستیم.سازمان مردم نهاد هر استان از طریق خانه جوان به دستگاه های اجرایی معرفی می شود و قریب به دو سال است که ما از طریق خانه جوان به دستگاه های اجرایی معرفی می شویم امامشکل اینجاست که اگر مسولی مایل به همکاری نباشد ما قادر به رفع و رجوع این مشکل نیستیم. درخواست بعدی ما به کارگماشتن سمن ها در سمت مشاور جوان در ادارات است که این امر می تواند به حل مشکلات جوانان کمک عمده ای بکند. از سمن ها دعوت به عمل می آید اما توجهی که باید را مبذول نمی دارندو عمده نارضایتی سمن ها در این زمینه است. »