250 تیم اجتماع‌محور در حوزه پیشگیری از اعتیاد در اردبیل فعال است


250 تیم اجتماع‌محور در حوزه پیشگیری از اعتیاد در اردبیل فعال است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: 250 تیم اجتماع‌محور در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

بهزاد ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بهزیستی با دارا بودن 12 انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد تلاش می‌کند تا حمایت‌های لازم را از افرادی که موفق به ترک اعتیاد شده‌اند؛ به اشکال مختلف انجام دهد.

وی فعالیت تیم‌های اجتماع‌محور پیشگیری اولیه از اعتیاد را در مدارس، دانشگاه‌ها و کارخانجات یادآور شد و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این انجمن‌ها در برخی از حوزه‌ها فعالیت خوب و مثبتی دارند و در برخی از حوزه‌های دیگر ایرادات و اشکالاتی در حوزه فعالیت آنها وجود دارد که در مجموع انتظار می‌رود این انجمن‌ها در بحث اجتماعی کردن ورود عالمانه داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: ما در هفتمین همایش صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در پنل‌های مطرح شده با دغدغه‌ها و برخی ظرفیت‌های انجمن‌ها و سمن‌ها آشنا شدیم و انتظار می‌رود این سمن‌ها از ظرفیت افراد بانفوذ نظیر روحانیون، هیئت‌های مذهبی و افراد توانمند در محلات استفاده کرده و به شکل گسترده مردم را در این حوزه درگیر کنند.

ستاری افزود: در رویکرد اجتماعی همه باید احساس مسئولیت کنند و از یک خیر گرفته تا اهالی محله اعم از استاد دانشگاه، پزشک، معلم و سایر صنوف با آگاهی کامل در این موضوع متولیان را کمک کنند و در کنارر آن مطالبه‌گری سمن‌ها نیز بسیار مهم است که باید از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف این مطالبه‌گری را انجام دهند.

وی گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تنها با شعار دادن و طرح برخی مسایل حل نمی‌شود بلکه باید الگو و مدلی موفق در راستای جلب مشارکت‌های بیشتر مردم ارائه شود تا با عملیاتی کردن این الگوها و طرح‌ها بتوان در عمل کارهای موثر و خوبی را انجام داد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: ما در بهزیستی الگوهای موفقی نظیر پایگاه سلامت اجتماعی داریم که خود این پایگاه‌ها در شناسایی آسیب‌های محلات و رفع آن با مشارکت اهالی پیشقدم هستند.

ستاری از سمن‌ها به عنوان یک ظرفیت عظیم و بزرگ یاد کرد و افزود: ما با حمایت‌های فنی و تخصصی و مالی تلاش می‌کنیم تا این سمن‌ها را مورد حمایت جدی قرار دهیم و انتظار می‌رود بدون وابستگی دولتی این مجموعه‌ها را همگرایی بیشتر و به صورت شبکه‌ای و پیوندی کارها و فعالیت‌ها را انجام دهند.

وی با مطلوب ارزیابی کردن همایش تخصصی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در برگزاری پنل‌های متعدد تصریح کرد: موضوعات مختلفی در جلب مشارکت فراگیر توسط سمن‌ها مطرح شد که امیدواریم با واقع‌بینی بتوان مشکلات مطرح شده را برطرف و زمینه یک حرکت موثر را به خوبی مهیا کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن