تهیه کویی تره گیلانی,کویی تره غذای پرخاصیت با کدوحلوایی


تهیه کویی تره گیلانی,کویی تره غذای پرخاصیت با کدوحلوایی روش تهیه کویی تره غذای گیلانی,کویی تره,کدو حلوایی زمان آماده سازی: 15 دقیقه زمان پخت : حدود 1 ساعت مناسب برای تعداد 4 نفر

فهرست سرفصل ها

تهیه کویی تره گیلانی,کویی تره غذای پرخاصیت با کدوحلوایی مواد لازم برای تهیه کویی تره گیلانی طرز تهیه کویی تره گیلانی
تهیه کویی تره گیلانی,کویی تره غذای پرخاصیت با کدوحلوایی
1 رای ، 5 ستاره از 5

تهیه کویی تره گیلانی,کویی تره غذای پرخاصیت با کدوحلوایی

تهیه کویی تره گیلانی,کویی تره غذای پرخاصیت با کدوحلواییروش تهیه کویی تره غذای گیلانی,کویی تره,کدو حلوایی

زمان آماده سازی: 15 دقیقه

زمان پخت : حدود 1 ساعت

مناسب برای تعداد 4 نفر

مواد لازم برای تهیه کویی تره گیلانی

کدو حلوایی (کدو تنبل) نصف عدد گردو 150 گرم سیر سه حبه رب انار , رب گوجه‌فرنگی و شکر از هر کدام دو قاشق غذاخوری نمک، فلفل، زردچوبه، گلپر و ادویه و آب به میزان لازم

طرز تهیه کویی تره گیلانی

ابتدا سیر را با گوشت کوب کاملا له کنید ، سپس در روغن سرخ کنید. بعد کدو را که از قبل پخته اید ، پوست گرفته و به صورت پوره دربیاورید و در همان تابه ای که سیر را سرخ کرده اید بریزید و با سیر قاطی کرده و سرخ کنید. گردوی ساییده‌ شده، رب انار، رب گوجه‌ فرنگی، آب، نمک، فلفل، زردچوبه و شکر را در قابلمه بریزید و به مدت دو ساعت با حرارت ملایم بجوشانید. کدو، سیر، گلپر و ادویه را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا یک مخلوط غلیظی به دست آید.

خواص کدو حلوایی

تخم‌های کدو تنبل برای درمان پُریاختگی پروستات خوش‌خیم در مرحله ۱ و ۲ مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مرحله ۱ تکرر ادرار ایجاد می‌شود تا جایی که فرد در طول شب، چندین بار از خواب بیدار شده و به دستشویی می‌رود. در مرحله ۲، عملکرد مثانه بسیار ضعیف می‌شود و ادرار به طور کامل دفع نمی‌شود. تخم‌های کدو تنبل برای بهبودی بیماری مثانه تحریک‌پذیر بسیار مناسب است.

کدو تنبل غنی از ویتامین A, C و E می‌باشد. منبع خوبی از ترکیبات فلاوونوئید پلی‌فنولیک مثل بتاکاروتن و آلفا کاروتن، کرپتوگزانتین، لوتئین، زئاگزانتین است. (کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود). سرشار از ویتامین‌های B کمپلکس، مثل فولیت‌ها، نیاسین، ویتامین‌های B6، تیامین و اسیدپانتوتنیک است. حاوی املاح معدنی مثل مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر می‌باشد. دانه‌های کدو تنبل، بهترین منبع تأمین فیبر و اسیدهای چرب اشباع‌نشده و مفید برای قلب هستند.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم

منبع: برترینها

loading...
***
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع خورش و خوراک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022