نمایشنامه خوانی طنز خرس و خواستگاری در ارومیه اجرا شد


نمایشنامه خوانی طنز خرس و خواستگاری در ارومیه اجرا شد

نمایشنامه خوانی طنز خرس و خواستگاری به کارگردانی آیسان فرج زاده در پلاتو هنر مجتمع فرهنگی هنری ارومیه اجرا شد. به گزارش شیرین طنز، کارگردان این نمایشنامه خوانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مراحل آماده سازی این اجرا 2 ماه طول کشیده است، گفت: پیام رحمانی، آیسان فرج زاده و مریم افشاری در پرده اول و فرید سعیدی، محمد...

نمایشنامه خوانی طنز خرس و خواستگاری در ارومیه اجرا شد


مدیر ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱:۳۱ ب.ظ 34 بازدید بدون دیدگاه

نمایشنامه خوانی طنز خرس و خواستگاری به کارگردانی آیسان فرج زاده در پلاتو هنر مجتمع فرهنگی هنری ارومیه اجرا شد.

به گزارش شیرین طنز، کارگردان این نمایشنامه خوانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مراحل آماده سازی این اجرا ۲ ماه طول کشیده است، گفت: پیام رحمانی، آیسان فرج زاده و مریم افشاری در پرده اول و فرید سعیدی، محمد اسماعیلی و سما آذر در پرده دوم این نمایشنامه خوانی ایفای نقش می کنند.
آیسان فرج زاده با بیان اینکه پدرام رحمانی مشاور این نمایشنامه خوانی است، افزود: اسما حبیبی اجرای موسیقی و مریم افشاری انتخاب لباس این اثر را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: نمایشنامه خرس ماجرای بیوه زنی است که با مرگ شوهرش، خود را در خانه حبس کرده تا تصویری تاثیرگذار از خود در جامعه به نمایش گذارد.
وی با اشاره به اینکه این زن اصرار دارد تا پایان عمر تنها بماند تا درجه وفاداری اش را نشان دهد، ادامه داد: وی پس از مواجهه با طلب کار همسرش و مشاجره بسیار با وی ازدواج می کند.
‌وی همچنین با بیان اینکه نمایشنامه ‘خواستگاری’ درباره ۲ جوانی است که از ترس گذشتن سن ازدواج به دوست داشتن یکدیگر تظاهر می کنند، گفت: کوچکترین سوتفاهم به بحث و دعوای شدید آنان منجر می شود اما همچنان به ازدواج با یکدیگر مصمم هستند.

نمایشنامه خوانی طنز خرس و خواستگاری در ارومیه اجرا شد

فرج زاده با اشاره به اینکه این نمایشنامه ها محتوای انتقادی دارد، اظهار کرد: شخصیت های این نمایشنامه ها سنت های تحمیل شده از سوی جامعه را نه تنها می پذیرند بلکه برای جای گرفتن در این قالب ها مشتاقانه از علایق قلبی خود چشم پوشی می کنند.
وی افزود: تقابل میان ظاهر و باطن افراد، عشق، ازدواج، تجرد، مقابله با سنت های کلیشه ای جامعه و زندگی براساس تمایلات قلبی در این نمایشنامه ها مطرح می شود.
وی درباره اجرای این ۲ نمایشنامه به صورت یکجا نیز گفت: موضوع این نمایشنامه ها نزدیک به هم است و به علت تک پرده ای بودن قابلیت اجرا در کنار یکدیگر را دارد.
به گزارش ایرنا آیسان فرج زاده متولد سال ۱۳۷۳ بوده و پیش از این در نمایش ‘ارغوان این بار تو بخوان’ به ایفای نقش پرداخته است؛ نمایشنامه خوانی طنز خرس و خواستگاری نخستین اثری است که وی هدایت آن را برعهده دارد.
به گزارش ایرنا انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، ماکو، تکاب، مهاباد و بوکان درآذربایجان غربی فعالیت می کنند؛ ۲۱ گروه نمایشی ثبت شده در آذربایجان غربی وجود دارد و ارومیه با ۶ گروه و خوی با پنج گروه به ترتیب بیشترین گروه های نمایشی ثبت شده در این استان را به خود اختصاص داده اند.
تئاتر به عنوان دماسنج جامعه به چالش های مختلف اجتماعی حساسیت نشان می دهد و اهمیت وجود آن در جامعه به حدی است که تاثیرگذاری اش گاهی از سخنرانی های تربیتی بیشتر است زیرا از یک سو جوانان به هنرهای نمایشی گرایش دارند و از سوی دیگر تاثیرگذاری تئاتر با فراهم سازی زیرساخت ها افزایش می یابد.
انتهای پیام /

اشتراک گذاری
دستهتئاتر طنز طنز تصویری
برچسب ها آیسان فرج زادهخرس و خواستگارینمایشنامه خوانی طنز خرس و خواستگاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا