برف 43 میلیارد ریال به باغهای بلده نور خسارت وارد کرد


برف 43 میلیارد ریال به باغهای بلده نور خسارت وارد کرد

نوشهر- ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور با اشاره به بارش برف بهاری چند روز گذشته در منطقه گفت : بر اساس برآورد انجام شده 43 میلیارد ریال به بخش باغداری بخش بلده خسارت وارد شده است.

رحمت الله علی بابایی عمران روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : بارش برف بهاری و سرما در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته گذشته به 305 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه بلده آسیب وارد کرد.
وی با اشاره به وجودیک هزار و 500 هکتارباغ در این بخش گفت : بیش از 20 درصد باغات 20 روستای این منطقه آسیب دید که بیشترین خسارت به باغ های گردو، آلو، شلیل به میزان 80 درصد و باغ های گیلاس، گلابی و آلبالو هم 40 درصد بوده است.
وی خاطر نشان کرد: ارتفاع برف در 46 روستای این بخش از 10 سانتی متر تا حتی به 50 سانتی متر و از طرف دیگر نیز درجه حرارت به کمتر از چهار سانتی گراد زیرصفر در طول چند شب رسیده بود که موجب وارد آمدن خسارت سنگین به باغ های میوه بخش بلده شد.
مدیر جهاد کشاورزی نور، بیشترین محصولات باغی این منطقه را به ترتیب سیب با 310 هکتار، گردو با 170 هکتار ، گیلاس با 140 هکتار و آلبالو با 87 هکتار و مابقی باغ ها نیز شامل آلو، شلیل، گلابی اعلام کرد.
طبق آمار رسمی، حدود چهار هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی منطقه بلده نور فعالیت دارند.
بخش بلده شهرستان نور با وسعت یک هزار و 960 کیلومتر مربع با 46 روستا و جمعیتی بومی 7 هزار نفر و جمعیت شناور 50 هزار نفر بزرگترین بخش استان مازندران به لحاظ وسعت محسوب می شود.
1295/ 1602/1899

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل شب قدر | 110 عکس نوشته زیبا برای شب های قدر