چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟


چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

برای نمونه سال 2011 مشکلات بسیاری برای سه خودرو کورولا، کمری و لندکروزر تویوتا پیش آمد که موجب مرگ چند سرنشین این قبیل خودروها شد و مستقیما به دلیل نقص فنی فاحشی پیش آمد که به ان در کارخانه بی‌توجهی شده بود. هوندا، نیسان و میتسوبیشی هم این قبیل اشتباهات را در یک دهه اخیر بارها تکرار کرده‌اند و از سوی دادگاه‌های آمریکایی و اروپایی مورد غضب و جریمه...

فرادید| برجام فرصت بی‌نظیری بود که توانست به گسترش صنعت خودرو ایران و ورود به مرزهای جهانی کمک شایانی نماید. ورود شرکت‌های بزرگ خارجی از برندهای اروپایی تا شرکت‌های آسیایی و بروز یک رقابت تمام عیار در بازار خودروی ایران اما این ابهام را در سطح گسترده در اذهان عمومی ایجاد کرده که نمی‌توان به برخی از برندها اعتماد کرد و برخی کشورها صنعت خودروسازی معیوب، عقب‌مانده یا رو به زوالی دارند.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

به گزارش فرادید، در 5 بخش به بررسی 5 سوال مختلف درباره سطح پیشرفت و تکنولوژی صنعت خودرو چین، توانمندی خودروسازان فرانسوی در زمینه فروش اتومبیل در بازارهای بزرگ جهان، اعتبار صنعت خودروی کره جنوبی، دوام محصولات آلمانی و کیفیت ساخت محصولات ژاپنی پرداخته و پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به هریک از این سوالات داده ایم. هرگز نباید این پنج خرافه را در بازار خودرو باور نکنید.

آیا چینی‌ها دارای برندهایی با سطح تکنولوژی پایین هستند که در جهان به آنها اقبالی وجود ندارد؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

ولوو خودروساز سوئدی هم‌اینک تحت مدیریت برند جیلی به شرکتی بزرگ و موفق تبدیل شده است

این گزاره شاید یک دهه قبل درست بود اما با سرمایه‌گذاری گسترده‌ای که توسط کارآفرینان چینی صورت گرفته تا حد بسیار زیادی فاصله بین صنعت خودرو چین و صنعت جهانی اتومبیل کاهش یافته است. جیلی بزرگترین خودروساز چین هم اینک با تکنولوژی روز جهان که برگرفته از همکاری مشترک با ولووی سوئد است تولید می‌گردد. بی‌وای‌دی آنقدر خودروهای الکتریکی خوبی می‌سازد که علاوه بر چین، در نروژ، آمریکا، ژاپن و فرانسه خریداران بسیاری دارد. بورگوراد و ام‌جی دو بنرد ورشکسته اروپایی بودند که با رهبری چینی‌ها به روزهای اوج برگشته‌اند. چری هم که در ایران حضوری چشمگیر دارد جزو پرتقاضاترین برندهای چین در 4 کشور برزیل، ایران، هندوستان و روسیه است.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

فرانسوی‌ها خودروسازان خوبی نیستند و اعتبارشان در جهان را از دست داده‌اند؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

فقط یک مقایسه آماری به لحاظ وضعیت فروش و چشم‌انداز تقاضا ما بین خودروسازان فرانسوی با رقبای کره‌ای و ژاپنی نشان می‌دهد در بازار بزرگ و کاملا رقابتی اروپا این محصولات فرانسوی هستند که کاملا دست بالا را دارند. در بازار چین هم سال‌هاست پژو سیتروئن به عنوان دو خودروساز بزرگ حضوری چشمگیر در این کشور داشته و تولیدات موفقی را در این کشور کلید زده‌اند. تکنولوژی موتور محصولات پژو سیتروئن یا رنو آنقدر بالاست که در 5 سال اخیر بیش از 6 بار موتورهای سری پیور تک و تی‌سی‌ای انرژی این دو شرکت برنده عنوان برترین موتور جهان شده‌اند ضمن اینکه رنو اخیرا تواسنته به تکنولوژی رانندگی خودران سطح 5 که بالاترین سطح ممکن در جهان است دست یابد.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

اعتبار صنعت خودرو کره جنوبی بالا نیست و محصولات این کشور توانمندی بالایی در زمینه آفرود یا دینامیک رانندگی ندارند؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

بدترین سوالی که در سال‌های اخیر بارها پرسیده شده و کاملا مبنای خرافی داشته همین مورد است. مگر می‌شود کشوری که سالانه در سه بازار بزرگ چین،‌آمریکا و اروپا بیش از 6 میلیون دستگاه خودرو می‌فروشد و حجم تولیدش در سال برای کل بازارهای جهان به بیش از8میلیون دستگاه می‌رسد اعتبار نداشته و برندهای ناتوانی داشته باشد. مهمترین جوایز طراحی سالانه را موسسه رد دات می‌دهد و امسال کل جوایز 4 گانه را محصولات کیا موتروز اعم از استینگر، پیکانتو و استونیک درو کرده‌اند. توانمندی آفرود دو خودرو سورنتو از کیا و رکستون جی4 از سانگ یانگ برای اعلام قدرتمندانه سطح مهندسی خودروسازان این کشور کافی است. در عین حال تولید اتومبیلی به توانمندی و شکوه هیوندای آی30ان-آر که در پیست مسابقه توان مقابله با فولکس گلف-آر را دارد برای نشان دادن سطح توان کنسرسیوم کیا هیوندای در زمینه تولید خودروهای پرفورمانس و عملکرد بالا کافی به نظر می‌رسد. در عین حال چه نسل قبلی و چه نسل جدید کیا سورنتو به راحتی این توان را دارد تا در مناطق صعب‌العبور به راحتی حرکت کرده و شما را به نقطه دلخواه برساند.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

دوام محصولات آلمانی بالا نیست و در درازمدت نمی‌توان روی این خودروها حساب باز کرد؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

این دیگر نوبر است! طبق برآورد موسسه آمریکایی جی‌دی پاور اتومبیل های آلمانی ساخت مرسدس بنز، فولکس‌واگن و ب.ام.و در شمار بادوام ترین خودروهای نیمه لوکس بازار آمریکا پس از یک دوره 5 سال هستند. آئودی هم سازنده باکیفیت‌ترین موتورهای جهان در زمینه استهلاک قطعات بوده و اوپل در ذهن خریداران یک خودروی کاملا اقتصادی با دوام بالا و ارزش خرید زیاد است. مشخص نیست چنین سوالی اصلا چرا مطرح شده است! چون طبق برآوردهای موسسه معتبر جی دی پاور شرکتی مثل پورشه یا مرسدس بنز در بالاترین سطوح ممکن از لحاظ کیفیت ساخت و رضایت مشتریان هستند.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

آیا ژاپنی‌ها خودرو بی‌کیفیت نمی‌سازند؟

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

درباره بخش آخر این گزارش نباید محتاطانه عمل کرد. گزارش‌های متعددی منتشر شده که در آن بسیاری از خودروهای ژاپنی را واجد کیفیت بالا دانسته اما مثال‌های بسیاری هم وجود دارد که می‌تواند این کلیشه را نقض کند. از آنجا رویکرد سوال نه پاسخ به ذهنیت عمومی که انتقاد از یک کلیشه رایج است بایستی به غیر از نکات قوت نقاط ضعف را هم دید. اینکه همه فکر می‌کنند صنایع خودروسازی ژاپن در جهان نظیری ندارد و خطای تولید در این بخش هرگز وجود ندارد اشتباهی است فاحش که اقلا در یک دهه اخیر بارها و بارها نقض شده است. برای نمونه سال 2011 مشکلات بسیاری برای سه خودرو کورولا، کمری و لندکروزر تویوتا پیش آمد که موجب مرگ چند سرنشین این قبیل خودروها شد و مستقیما به دلیل نقص فنی فاحشی پیش آمد که به ان در کارخانه بی‌توجهی شده بود. هوندا، نیسان و میتسوبیشی هم این قبیل اشتباهات را در یک دهه اخیر بارها تکرار کرده‌اند و از سوی دادگاه‌های آمریکایی و اروپایی مورد غضب و جریمه واقع شده اند. حتی به تازگی گزارش‌هایی از نقص فنی برخی محصولات تویوتا گزارش شده که قابل تامل بوده و ابعاد بزرگی دارد که حتی می‌‌تواند جان مالکان این خودروها را بگیرد.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

یادی از یک مشکل بزرگ

شرکت تویوتا تاکنون بارها از سوی خریداران و ی مقامات دادستانی اروپا و آمریکا مورد شکایت قرار گرفته ولی زنجیره‌ای از شکایت‌های پش سر هم موجب شد تا سال 2011 برای این خودروساز به یک سال کابوس وار تبدیل شود. آسوشیتدپرس در آن زمان اعلام کرده بود تویوتا از ماه اکتبر تا انتهای سال بیش از هشت میلیون خودروی تولیدی خود را به علت شکایت‌ها از نقص فنی پدال گاز و موارد مشابه در سراسر جهان جمع‌آوری کرده است. تویوتا در این قضیه دست به فراخوان میلیونی در بازار آمریکا زد تا خریداران مدل تویوتا کرولای 2009 و 2010 برای رفع نقص به نمایندگی‌های شرکت مراجعه کنند.

چرا ماشین‌های ژاپنی بهترین نیستند؟

از آنجا که گفته می‌شد دست‌کم سه مورد مرگ بر اثر نقص فنی در محصولات تویوتا رخ داده این شرکت با فشار بالایی در جهان روبرو شد. به غیر از فراخوان میلیونی در آمریکا، تویوتا بعدها اعلام کرد در انگلستان هم فراخوانی را شامل 180 هزار و 865 دستگاه از محصولات این شرکت کلید زده است. همچنین طی سال 2011 تویوتا نزدیک به 400 هزار خودروی هیبریدی خود را برای تعمیر سیستم ترمز آنها به کارخانه‌های مادر فرا خواند. با توجه به این مساله، از آنجا که مدیر شرکت یعنی آکیرو تویودا قدرت حل مسئله را به تنهایی نداشت در جمع بیش از 200 فروشنده تویوتا در واشنگتن و جلوی دوربین صدها رسانه مهم جهان، ناگهان به گریه افتاده و جمع را تحت تاثیر خود قرار داد. پیش از وی نیز رئیس فروش تویوتا موتور در آمریکا از مردم این کشور به دلیل فراخوان میلیونی تویوتا عذرخواهی کرده بود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها