عدد بتای مشکوک، امکان بارداری وجود داره؟


عدد بتای مشکوک، امکان بارداری وجود داره؟

من همیشه سیکلم 27روز بود و باید روز 28 پریود می شدم اما امروز روز سی بود من پریود نشدم صبح یک بی بی چک زدم و همون چند لحظه اول دیدم منفی هست

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من همیشه سیکلم 27روز بود و باید روز 28 پریود می شدم اما امروز روز سی بود من پریود نشدم صبح یک بی بی چک زدم و همون چند لحظه اول دیدم منفی هست رفتم و دیگه نگاه نگردم اما بعد چند ساعت دیدم که یک خط هاله دیگه هم انداخته حالا کی انداخته نمی دونم رفتم ازمایش خون دادم که امشب گفتن بتا 24 هست و مشکوک چند روز بعد بیا دوبار امتحان کن ببینم چی می شه حالا بنظرتون امکان بارداری وجود داره یا نه؟

پاسخ دکتر کتایون برجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی:
ما معمولا به خانم هایی که سیکل قاعدگی منظمی دارند و به موقع دچار عادت ماهانه می شوند توصیه می کنیم اگر می خواهند بدانند که باردار هستند یا نه بعد از اینکه زمان مقرر پریودشان گذشت و خونریزی اتفاق نیفتاد آزمایش بدهند. حالا این آزمایش می تواند آزمایش خون یا بارداری باشد. کلا ما انتظار داریم که بعد از به تاخیر افتادن پریود، تست بتا عدد حدود 100 را نشان بدهد و در این زمان معمولا با بی بی چک هم که چک کنند جواب مثبت است. اما در مورد خانم هایی که قاعدگی های منظمی ندارند ممکن است بعد از تاخیر در پریود آزمایش بدهند و نتیجه منفی باشد اما چند روز بعد که مجددا تست می دهند پاسخ مثبت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟