هوای چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرار گرفت


هوای چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان غلظت ذرات آلاینده هوا در استان با حدود 170 میکروگرم در هر مترمکعب، هوای استان را در وضعیت هشدار قرار داده است.

مهرداد قطره سامانی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، آلودگی هوای استان را ناشی از گرد و غبار از کشور عراق دانست و افزود: هم اکنون سرعت وزش باد در شهرکرد 75 کیلومتر بر ساعت است و پیش بینی می شود شدت آن به 90 کیلومتر بر ساعت در ساعات آینده نیز برسد.
وی ادامه داد: آلودگی هوا دید افقی را به 2 هزار متر کاهش داده درحالی که در شرایط عادی دید افقی 10 هزار متر است.
قطره سامانی با اشاره به وقوع بارش های رگباری در استان از اواخر وقت امروز تصریح کرد: این سیستم بارشی تا روز دوشنبه در استان فعال خواهد بود و تا حدی از غلظت آلودگی هوا می کاهد.
به گزارش ایرنا، اگر نمره شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 باشد، هوا «پاک»، بین 51 تا 100 هوا «سالم» و در صورتی که شاخص کیفیت هوا با افزایش آلاینده‌ها به عددی بین 101 تا 150 برسد، وضعیت هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس» خواهد بود و در زمانی که این عدد بین 151 تا 200 باشد، هوا ناسالم اعلام می‌شود.
تجاوز نمره شاخص کیفیت هوا از 200 تا حداکثر 300 با عنوان «بسیار ناسالم» شناخته می‌شود و در صورتی که این عدد از 300 فراتر رود، به عنوان «خطرناک» آن نام برده می شود.
7363/6021

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403