آشنایی با سگ نژاد داشهوند (dachshund)


آشنایی با سگ نژاد داشهوند (dachshund)

سگ نژاد داشهوند بسیار زیبا و دوست داشتنی و در عین حال پرانرژی، خستگی ناپذیر، باهوش و کنجکاو است. بدن طویل و کوتاه قوی و عضلانی آن بر خلاف ظاهر چهارچوب بدنیش، کاملاً در تعادل است. عاشق فضای آزاد هستند اما در یک آپارتمان نیز خوشحال خواهند بود. داشهوندها به دلیل داشتن قفسه سینه کوتاه و ستون فقرات طولانی مستعد ابتلا به برخی مشکلات...

0

اگر شما خواهان نگهداری از یک سگ نژاد داشهوند هستید و اطلاعات کوتاه و کاملی از خصوصیات اخلاقی و رفتاری آن ندارید، در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

خصوصیات ظاهری سگ نژاد داشهوند

وزن: ۳۲-۱۶ پوند ( حدود ۷ تا ۱۵ کیلوگرم)

قد: ۸-۷ اینچ (حدود ۱۸ تا ۲۰ سانتی متر)

چهره سگ نژاد داشهوند به سختی فراموش می شود، بدن طویل و کوتاه قوی و عضلانی آن بر خلاف ظاهر چهارچوب بدنی اش، کاملاً در تعادل است. سر محدب آن رو به بالاست و گوش هایی رو به پایین و دو چشم بیضی شکل که نزدیک هم قرار گرفته اند، دارد. پایه گردن آن به سمت سینه و شکم تنگ تر می شود و دم از خط پشتی بدن شروع می شود. داشهوند در سه نوع دیده می شود: مو صاف، مو بلند و مو خشک. رنگ های آن ها می تواند از قرمز خالص تا قهوه ای مایل به زرد یا خود زرد و یا ترکیبی از رنگ های شکلاتی، سیاه و خاکستری باشد.

ویژگی های سگ نژاد داشهوند

بدن طویل و قد کوتاه قوی و عضلانی پرانرژی و مستحکم بااستعداد و جسور دوست داشتنی وفادار سخت کوش هنرپیشه ای بسیار خوب

مناسب این افراد:

مجرد ساکنان شهرستان خانواده های با کودکان بزرگتر شکارچیان

زندگی سگ نژاد داشهوند

داشهوندها بسیار زیبا و دوست داشتنی و در عین حال پرانرژی، خستگی ناپذیر، باهوش و کنجکاو هستند که در برخی موارد این صفات، شدت بیشتری دارند. همیشه برای پیاده روی یا دویدن و یا بازی به پارک بروید. اگر آن ها را برای مدت طولانی به حال خودشان رها کنید، می توانند به راحتی خسته و کسل شوند.

داشهوندها می توانند زمانی را برای گرم گرفتن با سایر مردم اختصاص دهند؛ اگرچه نسبت به صاحبان خود بسیار وفادارند. با این حال، بعضی مواقع در حضور غریبه ها بی رحم می شوند که آن ها را به یک سگ سودمند و محافظ تبدیل می کند.

ذائقه صید و شکار آن ها همانند اصل و نسب خودشان بوده و ثابت است، عاشق فضای آزاد هستند. به یک حیاط با اندازه مناسب و معقول برای دویدن در آن نیاز دارند. با تعقیب حیوانات کوچک، وق وق کردن و احتمالاً حفاری کردن چند سوراخ، حالت سرخوشی به آن ها دست می دهد. همچنین در یک آپارتمان نیز خوشحال خواهند بود (آن ها یکی از محبوب ترین سگ های شهر هستند)، اما نیاز به بازی، پیاده روی و تعامل دارند تا در تعادل فیزیکی و ذهنی خود باقی بمانند.

آشنایی با سگ نژاد داشهوند (dachshund)

سگ نژاد داشهوند

مواردی که باید بدانید:

داشهوندها، جسور و مغرور هستند. با توجه خاص و تقویت و تمرین مثبت، آن ها شما را با خلق و خوی دوست داشتنی خود و قابل اعتماد بودنشان متعجب خواهند کرد. آن ها با افراد مجرد و خانواده هایی با کودکان بزرگتر، زندگی و رشد می کنند. کودکان کوچکتر ممکن است صبر و حوصله و بلوغ لازم را برای داشهوندها نداشته باشند.

داشهوندها به دلیل داشتن قفسه سینه کوتاه و ستون فقرات طولانی مستعد ابتلا به برخی مشکلات هستند. اگر اجازه دهید که از تخت یا نیمکت پایین بپرند، به آسانی دیسک ستون فقرات آن ها از جای خود تکان می خورد. به این دلیل باید آن ها را به درستی با دست خود بگیرید تا اسکلت بدنیشان حفظ شود. (*هشدار: اکثر داشهوندها به بلند کردن خود مقاومت نشان می دهند.)

همچنین مطمئن شوید که مواد غذایی اش را در حد تعادل در اختیارش قرار می دهید. داشهوندها می توانند سریع اضافه وزن پیدا کنند و دچار مشکلات بیشتر و مسائل دیگر شوند.

یک سگ نژاد داشهوند سالم مشروط بر اینکه سال ها سرگرم و در تعامل باشد، می تواند به مدت ۱۶ سال زندگی کند.

تاریخچه سگ نژاد داشهوند

نژادی است که قدمت آن حداقل به قرون وسطا می رسد. Dachshunds از dach آلمانی به معنی گرگ و hund به معنی سگ می آید که در قرن ۱۷ در آلمان به عنوان سگ های شکاری استفاده می شده اند. بدنی کوتاه و صاف و براق و همچنین حس بویایی باور نکردنی به آن ها اجازه می دهد که روی زمین به جستجوی رد پا بپردازند. اندازه های مختلفی از آن ها در طول سال ها ایجاد شده است؛ داشهوندهای کوچکتر برای شکار روباه ها و بزرگتر برای شکار گراز توسعه یافته اند. در سال ۱۹۸۵ باشگاه داشهوند آمریکا در ایالات متحده ترویج این نژاد را شروع کرد.

نویسنده: عبدالرئوف صابری

منبع: www.dogster.com

آشنایی با سگ نژاد داشهوند (dachshund) آشنایی با سگ نژاد داشهوند (dachshund)
آشنایی با سگ نژاد داشهوند (dachshund)
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟