جوانان بخش دارالفنون سفیران فرهنگ ایران خواهند شد


جوانان بخش دارالفنون سفیران فرهنگ ایران خواهند شد

دبیر بخش دارالفنون جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به اینکه این بخش از جشنواره دو روز زودتر از افتتاحیه برگزار شده و حالا به نیمه راه رسیده با ابراز رضایت از اتفاقات صورت گرفته از سطح بالای این رویداد خبر داد.

جوانان بخش دارالفنون سفیران فرهنگ ایران خواهند شد

مازیار میری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: به دلیل اینکه حجم کشور‌هایی که امسال به جشنواره آمدند و در قسمت دارالفنون حضور داشتند نسبت به سال گذشته بیشتر است می‌توانیم بگوییم اتفاقی خوب در این بخش رخ داده است.

وی افزود: سطح هنرجویان حاضر در این بخش بالاتر رفته است ضمن اینکه استادان خوبی هم امسال داریم که همگی با ملیت‌ها و سوالات مختلف علاقه‌مندان فضای بسیار خوبی را فراهم کرده اند.

میری درباره نحوه انتخابات جوانان فیلمساز حاضر در این بخش گفت: ما در سال، دانشجویان مختلف را در کشور‌های مختلف رصد می‌کنیم و این کار توسط مشاورانی که در دانشگاه‌های مختلف و در ایران داریم صورت می‌گیرد، امسال هم از ۲۷ کشور مهمان داریم که از میان ۵۰ کشور متقاضی انتخاب شده اند.

وی افزود: از کشور‌هایی اروپا، آسیای میانه، آسیای شرقی و دور و نیز آمریکای جنوبی مهمان داریم که همگی در این یک هفته با هم گفتگو و تبادل نظر می‌کنند و در کلاس‌های متنوع حاضر می‌شوند و بعد از جشنواره هم قرار است این جوانان سفیران فرهنگی ما در کشور‌های دیگر باشند.

دبیر بخش دارالفنون جشنواره جهانی فجر درباره نتایج جداسازی این جشنواره از جشنواره ملی فجر گفت: به شدت کار درست و عاقلانه‌ای صورت گرفته است برای آنکه هر کدام از این جشنواره‌ها ماموریت خود را دارند و حالا از زیر سایه هم خارج شده اند و می‌توانند بهتر پیش بروند و امیدوارم سال به سال هم بهتر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا