همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف


همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

رابطه جنسی برای اولین بار در شب زفاف عروس و داماد می تواند کاملا لذت بخش باشد و تعداد زیادی از عروس خانمها از درد آن میترسند. 

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف

رابطه جنسی برای اولین بار در شب زفاف عروس و داماد می تواند کاملا لذت بخش باشد و تعداد زیادی از عروس خانمها از درد آن میترسند.

درد شب زفاف

سوال و جواب های متعدد در رابطه با شب زفاف و درد شب زفاف را در این جا پاسخ داده شده است. امیدواریم با خواندن کامل این مقاله از استرش شب زفاف شما کمتر شود .

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف
اولین رابطه جنسی در شب زفاف همیشه دردناک نیست اما برای عده ای از زنان و یاحتی مردان امکان دارد که این ارتباط در شب زفاف نامطلوب و دردناک شود.معمولاً اولین رابطه در شب زفاف ، دردی در حد معمول متوسط دارد که می تواند در عده ای از موارد به علت شرایط پزشکی مانند مشکلات مجاری ادرار و یا کیستهای تخمدان شدید شود. آن گونه دردها در اولین رابطه جنسی در شب زفاف می تواند منشا هیجانی از قبیل احساس گناه، استرس، اضطراب و غیره داشته باشد.

دردهای واژینالی در اولین رابطه جنسی در شب زفاف

زمانی که یک زن برای اولین بار رابطه جنسی را با همسر خود تجربه می کند به احتمال قریب به یقین به علت از بین رفتن پرده بکارت در شب زفاف درد متوسط یا شدیدی را احساس خواهد کرد به خصوص اگر به علت استرس و یا عدم آمادگی کافی مجرای واژینال وی به اندازه کافی ترشح مخاطی نداشته و به حالت خشک باقی مانده باشد.

البته قبل از پرداختن به ادامه این مطلب، ذکر این مساله الزامی است که:پرده بکارت عضوی ماهیچه ای است که در ابتدای واژن قرار دارد و عمدتا در اولین یا دومین رابطه جنسی از بین می‌رود. در عده ای از زنان این پرده شکل حلقوی داشته و ممکن است در اثر رابطه جنسی اصلا آسیبی نبیند و خونریزی رخ ندهد.

در زنانی که دارای این نوع پرده بکارت هستند گاه مشاهده میشود که به خاطر بافت ماهیچه ای ضخیم ان ، تا مدتها بعد از اولین رابطه جنسی همواره درد مقاربت مشاهده میشود.

یکی از علل رایج دردهای واژینال خشکی واژن است. به طور معمول در آستانه رابطه جنسی و تحریک شدن زن، مجرای واژن ترشحات مخاطی را ایجاد کرده تا برقراری رابطه جنسی تسهیل شود اما در اثر استرس و حالات عصبی ممکن است ایجاد این ترشحات، با خلل مواجه گردد.

دردهای شکمی در هنگام برقراری رابطه جنسی در شب زفاف

اگر عده ای از زنان در هنگام رابطه جنسی احساس دردهای عمیق شکمی کنند، این مساله میتواند ناشی از علل پزشکی مانند مشکلات رحمی و .. باشد. مطابق با نظر متخصصان زنان و زایمان این دردها می تواند ناشی از کیستهای تخمدان، مشکلات مجاری ادراری، بیماریهای عفونی لگنی، آندیومتریوزیس و … باشد.

علل ایجاد درد در آلت مردانه

هر چند که این مشکل چندان رایج نیست اما مردانی هستند که در اولین رابطه جنسی خود در شب زفاف احساس درد شدید می کنند. یکی از علل رایج این مساله بیماری های‌ دستگاه تناسلی مردانه و یا آسیب و اختلال در بافتی است که روی آلت مردانه را می پوشاند.

همچنین در مردانی که ختنه نشده اند البته در بین ما مسلمانان تقریبا دیده نمی شود اگر پوست ختنه گاه خیلی سفت ومحکم باشد میتواند در هنگام مقاربت مشکل ایجاد کند. سایر علل درد در مردان در حین رابطه جنسی می تواند ناشی از آسیب آلت خارجی مردانه، درماتیتهای پوستی ویا پسوریازیس دا الصدف باشد.

مطابق با نظر متخصصان زنان و زایمان دردهای شکمی ناشی از رابطه جنسی میتواند ناشی از کیستهای تخمدان،مشکلات مجاری ادراری، بیماریهای عفونی لگنی، آندیومتریوزیس و … باشد.

دردهای هیجانی در اولین رابطه جنسی در شب زفاف

وجود درد شدید در اولین رابطه جنسی میتواند ناشی از علل هیجانی از قبیل احساس ترس و گناه و … باشد که مانع از حفظ آرامش انها در حین رابطه جنسی میگردد. اگر به علت این احساسات عدم آرامش برای زنان غیر قابل کنترل شود دچار خشکی واژن شده و رابطه جنسی مطلوب برقرار نمی‌گردد.

درمان دردهای مقاربتی

زنانی که در هنگام رابطه جنسی دچار درد و مشکل می شوند لازم است که از مواد و محلولهای لیز کننده مجرای واژن که البته توسط متخصص تجویز میشود استفاده کنند.

همچنین زنانی که احساس دردهای شدید شکمی و یا لگنی می کنند باید توسط متخصص زنان و زایمان مورد ارزیابی و بررسی و آزمایش قرار گیرند و درنهایت زنان و مردانی که بنابر علل هیجانی ویا عاطفی دچار دردهای مقاربتی می‌گردند لازمست که نزد مشاور، روان شناس یا سکس تراپیست مراجعه داشته باشند.همچنین مردانی که درحین رابطه جنسی احساس درد دارند باید نزد متخصصینی مانند اورولوژیست و غیره مراجعه داشته باشند.

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

آموزش شب اول عروسی شب زفاف

شش موضوع مهم شب زفاف «شب حجله» و داشتن رابطه جنسی در شب عروسی را در این جا بررسی خواهیم کرد و توضیحاتی جامعه و کامل در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. در این جا در مورد شب زفاف «شب حجله» از احادیث و سخنان امامان و بزرگان نیز استفاده شده است.

1- نکات مهم در شب زفاف

2- شـب عروسـی شب زفاف

3- شب زفاف و آموزش شب زفاف

4- درد در نخستین رابطه زناشویی در شب زفاف

5- نگاهی دیگر به شب زفاف – دو روایت از شب زفاف

6- آداب شب زفاف

شب اول عروسی شب حجله

شب اول عروسی یا شب زفاف اولین شبی است که یک دختر و پسر، تغییر کیفیتی و کمیتی در زندگی خود می دهند و با انجام آداب عروسی و زناشویی، نام شوهر و همسر ـ عروس و داماد ـ را بر خود می نهند، و زندگی جدید را با همتای خودآغاز می کنند.

قدرت تکوینی زفاف شب اول عروسی به گونه ای است که با توجه به جاذبه وانهاده درضمیر انسان، در وهله اول مستحب شمرده میشود، و با احتمال آلودگی به گناه، واجب به حساب می آید. از این رو ازدواج از سنت نبی اکرم ـ صلی الله علیه و آله ـ است و ایشان فرموند ازدواج از سنت من است و هر کس از سنت من سرپیچی کند، از من نیست.

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

آداب شب اول عروسی «شب حجله»

1. از آداب مستحبّی شب اول عروسی «شب زفاف» ، نماز و دعا است. شب اول عروسی یکی از اوقاتی است که دعا و طلب حاجتی در آن، پیش از انجام اعمال زناشویی مستجاب است.

امام باقر«ع»می فرماید: «هنگامی که عروس را نزد تو آوردند، خودت وضو بگیر و به او نیز بگو وضو بگیرد، دو رکعت نماز بخوان، و به او نیز بگو که دو رکعت نماز مستحبی بخواند، سپس حمد و ثنای پروردگار عالم را انجام بده و صلوات بر محمّد و آلش بفرست، آن گاه دعا کن و به حاضرین بگو «آمین» بگویند و این دعا را بخوان:

«اَللّهُمَّ ارزقنی اُلفَها و وُدَّها وَ رِضاها، وَ ارضِنی بِها، و اجمَع بَینَنا بِأَحسَنِ اجتماعٍ وَ انس وَ ائتِلافٍ، فَاِنَّکَ تُحِبُّ الحَلالَ وَ تُکرِهُ الحرامَ؛[3]

خدایا، دوستی و محبّت و خوشنودی او را روزی من گردان، و مرا به او خشنود ساز و بین ما و او به پیوند نیک و صمیمانه جمع کن، چرا که تو حلال را دوست داری و حرام را ناپسند می دانی».

هم چنین از ایشان نقل شده است که: هنگامی که خواستی با همسرت همبستر شوی، متوجّه خدا باش و بگو:

« اَللّهُمَّ ارزُقنی وَلَداً وَاجعَلهُ تَقیا زَکیاً لَیسَ فی خَلقِهِ زیادَهٌ وَلا نُقصانٌ واجعَل عاقِبَتهُ اِلی خیر؛[4]

خدایا فرزندی به من عطا فرما، و او را پرهیزگار و پاک گردان، جسمش را کامل و موزون قرار بده، و عاقبت امرش را ختم به خیر بفرما»

2. اجتناب از شرکت شیطان در انعقاد نطفه: در شب اول عروسی شب زفاف و یا هر وقت دیگر که همسران می‌خواهند با هم همبستر شوند، بسم الله بگویند، و مراقب باشند که در آن هنگام از هر گونه گناه دور باشند، حتّی فکر گناه نکنند، تا شیطان در نطفه آنان شریک نشود زیرا نطفه پایه اول ساختار فرزند آینده راتشکیل می دهد. امام صادق “ع” دستور فرموده اند که هنگام همبستر شدن گفته شود

«اَعوذَُ بِالله السَمیع العَلیم مِنَ الشّیطانِ الرَّجیم؛

پناه میبرم از خدای شنوا و دانا، از شیطان رانده از درگاه خدا».

3. توصیه های‌ پیامبر«ص» به حضرت علی«ع» : هنگامی که عروس به خانه تو وارد شد:

* کفش های‌ او را در آور، تا بنشیند.

* پاهای او را بشوی.

* از آن آب، از در خانه تا انتهای آن بپاش چنین کاری موجب رفع و دفع انواع فقر شده و باعث نزول برکت های‌ بسیار خواهد شد.

* تا هفت روز، عروس را از خوردن شیر، سرکه، گشنیز و سیب ترش منع کن «زیرا رحم زن بر اثر خوردن این چهار غذا، سرد شده برای باروری آماده نمیشود.

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

* در آغاز و وسط و آخر ماه «قمری» آمیزش نکن.

* بعد از ظهر آمیزش نکن.

* هنگام آمیزش سخن نگو.

* هنگام آمیزش به فکر زن دیگری نباش.

* شب عید فطر و قربان آمیزش نکن.

* آمیزش در شب دوشنبه و آغاز شب سه شنبه و شب پنجشنبه و هنگام ظهر و پنج شنبه و هم چنین شب جمعه و بعد از ظهر جمعه خوب است.[6]

* بدون وضو آمیزش نکن.

دستورات فوق اوامر ارشادی است یعنی بهتر است که آن گونه عمل شود. و جنبه وجوبی ندارد. در عده ای از آن ها توجه به انعقاد نطفه است یعنی اگر نطفه ای در آن شرایط منعقد شود می تواند زمینه ساز مشکلاتی باشد.

4. آمیزش در محیط سر پوشیده: شب اول عروسی شب زفاف در محیطی سرپوشیده باید انجام گیرد، و نیز لازم است مسائل خصوصی و اسراری که در این رابطه وجود دارد، برای کسی نقل نشود، و با این کار حریم حیاء و عفّت و غیرت اسلامی را حفظ کنند.

همه چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

پیامبر اکرم«ص» فرمودند: «سوگند به آن کسی که جانم در دست اوست، اگر مردی با همسرش در خانه ای همبستر شود و کودکی انها را بنگرد و سخن و صدای نفس انها را بشنود، آن کودک هرگز رستگار نخواهد شد، اگر پسر باشد، زناکار میشود و اگر دختر باشد، آلوده دامن میگردد.»

هر کدام از همسران، دستمال جداگانه ای داشته باشند و اگر دستمال آن ها یکی باشد، موجب دشمنی و سپس جدایی و طلاق خواهد شد.

5. آماده سازی حجله در شب اول عروسی: بهتر است یک اتاق مناسب، راحت و آرامش بخش، در یک مکان آرام و بدور از هر گونه دغدغه و اضطراب آماده شود تا عروس و داماد از هر نظر راحت و آسوده باشند.

6. آماده سازی عروس در شب اول عروسی: دختران معمولاًً به دلیل شنیدن خاطرات دوستان و اطرافیانش، از شب اول عروسی و خطرات احتمالی آن درباره پرده بکارت ترس و اضطراب دارند، که اولاً خود آن ها باید با افزایش آگاهی خود، اضطراب را دور کنند، و ثانیاً پسران باید رعایت حال آنان را بکنند و با آماده سازی و به تدریج اقدام نمایند.

7. کسب اطلاعات کافی جنسی: پسر و دختر باید قبل از شب زفاف اطلاعات لازم را در مورد امور جنسی لازم، البته از راه صحیح و مشروع آن را کسب کنند تا آن شب مشکلی پیش نیاید.

همه ی چیز درباره درد پاره شدن بکارت در شب زفاف | آموزش شب اول عروسی شب زفاف

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شگفتانه جذاب برای روزبه چشمی