چند داروی گیاهی معجزه گر برای سفت شدن لثه


چند داروی گیاهی معجزه گر برای سفت شدن لثه

بهداشت دهان و دندان برای دندان هایی زیبا و لثه هایی محکم بسیار ضروری است. برخی افراد در این کار سهل انگاری کرده و متاسفانه ممکن است به انواع بیماری های لثه یا دندان دچار شوند. نبض ما – گاهی اوقات هم لثه ها سست شده و استحکام اولیه خود را از دست می دهند. […] نوشته چند داروی گیاهی معجزه گر برای سفت شدن لثه اولین بار در نبض ما...

بهداشت دهان و دندان برای دندان هایی زیبا و لثه هایی محکم بسیار ضروری است. برخی افراد در این کار سهل انگاری کرده و متاسفانه ممکن است به انواع بیماری های لثه یا دندان دچار شوند.

نبض ما – گاهی اوقات هم لثه ها سست شده و استحکام اولیه خود را از دست می دهند. روش های زیادی برای سفت شدن لثه ها وجود دارد.

بدیهی است، توصیه ها یا راه حل های خانگی یا داروهای گیاهی برای درمان مشکلات حاد لثه ، جوابگو نخواهد بود و اگر مشکل لثه شما جدی باشد، باید حتما به دندانپزشک مراجعه کرده و درمان اساسی را پیش گیرید. به این ترتیب، شما مطمئن خواهید شد که می توانید مشکل خود را با بهترین روش ممکن حل کنید.

چند داروی گیاهی معجزه گر برای سفت شدن لثه

برخی درمان های گیاهی برای سفت شدن لثه عبارتند از:

آب نمک: یکی از بهترین درمان های طبیعی برای خونریزی لثه این است که از آب نمک گرم استفاده شود. همانطور که می دانید، آب نمک دارای اثرات ضد عفونی کننده بوده و همچنین در گردش خون در لثه های شما موثر است. این درمان باعث می شود که التهاب لثه ها کم تر شده و دچار خونریزی نشوند. روزی دو بار لثه ها را با آب نمک بشویید.

چند داروی گیاهی معجزه گر برای سفت شدن لثه

آب و پراکسید: یکی دیگر از داروهای توصیه شده طبیعی برای خونریزی یا سفت شدن لثه ، که همچنین می تواند برای دندان های شل هم استفاده شود، این است که از محلول آب با پراکسید استفاده کنید. در این حالت، می توانید آب و پراکسید هیدروژن را مخلوط کرده و به مدت 30 ثانیه دهان و لثه ها را با آن شستشو دهید.

ماساژ و برس لثه با مواد صمغی: درمانی بسیار ساده و موثر، که به طرز شگفت آوری سبب بهبود و سفت شدن لثه ها می شود. این کار همان ماساژ لثه با برس نرم است. به این ترتیب، این کار باعث پیشگیری از التهاب لثه ها و مقاومت آن ها می شود. در واقع، مسواک زدن دندان با ماساژ دهنده های صمغی بسیار راحت است. شما می توانید این کار را هر روز انجام دهید.

جوش شیرین: جوش شیرین یکی دیگر از داروهای بسیار موثر طبیعی است که باعث حفظ و سفت شدن لثه ها می شود و دندان های شما را از آسیب و شل شدن محافظت می کند. برای این کار ، کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و با انگشت خود آن را در امتداد لثه ها بزنید. سپس دندان ها را طبق عادت همیشگی بشویید.

آویشن: آویشن، یک درمان طبیعی بسیار معروف برای جلوگیری از شل شدن و همچنین سفت شدن لثه ها است. از قدیم اعتقاد داشتند که آویشن برای تقویت دندان ها و لثه ها بسیار موثر است، به همین دلیل توصیه می شود که با مخلوطی از آب و ریشه آویشن هر روز لثه ها را بشویید.

مطالب مرتبط

تلخی بزاق دهان خطرناک است؟

رفع جرم دندان با ساده ترین روش ها

علل و درمان لثه های خراب

علت آفت مکرر دهان و راه انتقال آن

آووکادو: یکی دیگر از درمان های طبیعی برای سفت شدن لثه ها و تقویت دندان ها، استفاده از برگ های آووکادو است. برای این کار، می توانید برگ آووکادو را بجوید. آووکادو با تقویت لثه ها، دندان های شما را قوی تر می کند. همچنین با سایر بیماری های دهان و دندان هم، مبارزه می کند.

چند داروی گیاهی معجزه گر برای سفت شدن لثه

درمان گیاهی تحلیل رفتگی لثه

پیشگیری از بیماری های لثه و دندان های شل برای حفظ سلامت دهان و دندان، ضروری است. رعایت یک رژیم غذایی متعادل با مواد مغذی و غذاهای غنی از کلسیم و درمان گیاهی، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت لثه ها می شود.

شما می توانید با استفاده از درمان های بسیار آسان و ساده گیاهی، مانع از تحلیل و سست شدن لثه ها و در نتیجه از دست دادن دندان های خود شوید. بعضی از این روش ها در درمان بیماری های مربوط به لثه ها موثر بوده و باعث بهبود بهداشت دهان و تقویت لثه ها و دندان های ضعیف می شود.

به عنوان مثال، شما می توانید با استفاده ساده از روغن خردل، از سست و تحلیل لثه ها جلوگیری کرده و یا آن را بهبود بخشید. کمی روغن خردل را با آب گرم مخلوط کرده و به آرامی با نوک انگشت خود، لثه ها را ماساژ دهید.

این کار را به مدت 2 دقیقه انجام داده و سپس دندان ها را بشویید. در صورتی که این کارا به طور مرتب انجام دهید، در مدت کوتاهی شاهد نتایج شگفت انگیز آن بر روی لثه ها می شوید.

مواد غذایی مفید برای سفت شدن لثه

ویتامین D برای سلامتی کلی بدن ما بسیار مهم است، اما اگر می خواهید لثه ها و دندان های سالم و قوی داشته باشید، بهتر است مواد غذایی حاوی کلسیم مصرف کنید. بهترین منابع: ماهی، زرده تخم مرغ، روغن ماهی و شیر هستند.

ویتامین C قدرتمند است! این ویتامین می تواند رگ های خونی را تقویت کند و التهاب را کاهش دهد، که ممکن است در تقویت لثه های شما کمک رسان باشد. ویتامین C همچنین برای تولید کلاژن، یک پروتئین کلیدی است که به شما در مبارزه با بیماری های پریودنتال کمک می کند.

چند داروی گیاهی معجزه گر برای سفت شدن لثه

بدون ویتامین C، لثه های شما به باکتری هایی که باعث بیماری های پریودنتال می شوند، حساس تر می شود. بهترین منابع: فلفل، پرتقال، کیوی، توت فرنگی و کلم بروکلی هستند.

آنتی اکسیدان ها که برای تقویت لثه و سلامت دهان و دندان کاملا شناخته شده هستند. آنتی اکسیدان ها با باکتری هایی که باعث التهاب و بیماری های پریودنتال می شوند، مبارزه می کنند.

آنها به محافظت از لثه ها و دیگر بافت ها پرداخته تا از آسیب سلولی و عفونت باکتریایی جلوگیری شود. بهترین منابع: سیب، انواع توت ها، انگور، کشمش، آجیل و لوبیا هستند.

پروبیوتیک ، یکی دیگر از مواد موثر در تقویت لثه است. هنگامی که باکتری وارد بدن شما می شود، معمولا از نوع باکتری خوب و بد هستند. پروبیوتیک ها در این زمینه نقش حیاتی دارند.

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه پروبیوتیک ممکن است باعث کاهش پلاک و افزایش استحکام لثه ها شود. بهترین منابع: ماست، ماکارونی و سایر مواد غذایی تخمیر شده هستند.

بسیاری از عناصر دیگر هم هستند که ممکن است برای سلامتی دهان مفید باشد. در این میان می توان به آنتوسیانین ها (که ممکن است از بروز پلاک روی دندان و شل شدن لثه ها جلوگیری کند)، آرژنین (یک اسید آمینه مهم که ممکن است تشکیل پلاک را مختل کند) و پلی فنل ها (که ممکن است مانع از رشد باکتری ها و جلوگیری از بیماری های لثه شود) اشاره کرد.

بهترین منابع (آنتوسیانین ها): انواع توت ها، انگور، گیلاس، آلو و بادمجان هستند.

چند داروی گیاهی معجزه گر برای سفت شدن لثه

دارو برای سفت شدن لثه

با مراجعه به دندانپزشک می توانید برای سفت شدن لثه ها از درمان دارویی استفاده کنید. این داروها می توانند در درمان های اولیه بسیار تاثیر گذار باشند.

با توجه به پیشرفت بیماری، دندانپزشک یا پریودنتیست ممکن است درمان های جدی تری پیشنهاد کند. البته تحقیقات بیشتری لازم است تا روشن شود که آیا استفاده از داروها نیاز به عمل جراحی را کاهش می دهد یا خیر. برخی از داروهای موثر برای سفت شدن لثه عبارتند از:

Anti-microbial mouthrinse ژل آنتی بیوتیک

این داروها برای جلوگیری از افزایش باکتری و تقویت لثه ها مصرف می شوند.

خواص آب نمک و جوش شیرین برای لثه

استفاده از نمک دریایی و جوش شیرین ،انتخاب خوبی برای حفظ دندان ها و تقویت لثه ها است. برای این کار، یک قاشق چای خوری نمک دریایی و دو قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب مخلوط کرده و با یک مسواک نرم به روی دندان ها و لثه ها بکشید. سپس دندان های خود را شستشو دهید.

منبع: steptohealth

چند داروی گیاهی معجزه گر برای سفت شدن لثه
امتیاز شما :

سیسمونی جنسی ایمپلنت لابیاپلاستی کاشت مو پروتز سینه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت دهان و دندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد