پایگاه سلامت زندان زاهدان افتتاح شد


پایگاه سلامت زندان زاهدان افتتاح شد

زاهدان - ایرنا - پایگاه سلامت امید با حضور مسئولان استانی امروز /دوشنبه/ به مناسبت هفته سلامت در زندان مرکزی زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان راه اندازی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زاهدان در این مراسم گفت: تمام خدمات پایگاه سلامت شهری از جمله مراقبت بهداشتی، روانی و تغذیه ای، بهداشت دهان و دندان و مراقبت بیماری ها در این محل به زندانیان بند زنان و مردان ارائه می شود.
دکتر سیدمحمد هاشمی شهری افزود: از طریق سامانه یکپارچه بهداشت برنامه سلامت زندانیان بعد از آزادی نیز پیگیری می شود.
وی اظهار داشت: تعمیم بسته های خدمات نوین سلامت در محیط زندان مصداق بارز پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جاست.
وی تصریح کرد: راه اندازی پایگاه سلامت در زندان و استفاده از ظرفیت خود زندانیان به عنوان رابط سلامت قابلیت ارائه به عنوان یک تجربه موفق کشوری را دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بخش زیاد زندانیان کشور جزو اقشاری هستند که در مراحل قبلی زندگی آسیب دیده اند و تلاش می کنیم تا آسیب های جسمی، روانی و اجتماعی این افراد تکرار نشود.
هاشمی تاکید کرد: همکاران بهداشتی در این پایگاه علاوه بر تلاش برای سلامت جسمی و روحی زندانیان، کمک به استمرار زندگی سالم در دوران آزادی آنان را نیز مد نظر قرار می دهند.
وی افزود: محیط زندان نمونه ای از محیط واقعی جامعه است و همکاران بهداشتی در این پایگاه علاوه بر تعمیم بسته های خدمات نوین سلامت در قالب طرح تحول، بیماریابی و ارایه مشاوره های بهداشت روان و تغذیه را با جدیت بیشتری پیگیری می کنند.
به گزارش ایرنا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و اعضای هیات رئیسه این دانشگاه به مناسبت هفته سلامت با حضور در بیمارستان ها از بیماران عیادت کردند.
یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نام گذاری شده است.
3042**6081

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط