جباری: کاش جریمه از حساب افتخاری پرداخت شود/ استقلال یک پای فینال آسیا است


جباری: کاش جریمه از حساب افتخاری پرداخت شود/ استقلال یک پای فینال آسیا است

پیرو اخراج مجتبی جباری از تمرینات استقلال و ممنوع‌التمرین کردنش در ابتدای فصل جاری این بازیکن به مراجع ذی‌صلاح در فدراسیون فوتبال اعتراض و شکایت کرد ولی هرگز به نتیجه‌ای نرسید.

روزنامه خبرورزشی نوشت: مجتبی جباری که همواره در پی علت و دلیل این موضوع بود در نهایت در آخرین ساعات فصل نقل‌وانتقالات متوجه شد باشگاه با استناد به یکی از بندهای قراردادش، او را کنار گذاشته و قراردادش را یک طرفه فسخ کرده است. همان زمان بود که جباری با کمک وکیلش به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرد تا علاوه بر حق و حقوقش، ضرری که بابت این اتفاق متحمل شده است را نیز دریافت کند. روز گذشته و ساعاتی پس از انتشار حکم پرونده جباری (که پنج‌شنبه هفته پیش به باشگاه استقلال ابلاغ شده بود) که باشگاه در آن محکوم به پرداخت ۶۴۰میلیون تومان شده بود با جباری حرف زدیم. جالب است بدانید با اینکه این پرونده تقریباً به سود او پایان یافته بود ولی بابت اینکه احتمالاً استقلال هم از این بابت متضرر می‌شود خوشحال نبود. متن صحبت‌های او در ادامه می‌آید.

مگر رقم قراردادت با استقلال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نبود؟ چرا باشگاه باید ۶۴۰میلیون تومان بپردازد؟ ممکن است بابت دریافت باقی مانده‌‌اش باز هم شکایت کنی؟
من هنوز حکم را ندیده‌ام اما شنیدم کمیته تعیین وضعیت مرا مستحق دریافت ۶۰۰میلیون برای نیم‌فصل به اضافه ۲۰۰میلیون تومان جریمه بابت فسخ یک طرفه قراردادم دانسته است. البته من ۱۶۰میلیون از باشگاه دریافتی داشتم و حالا باید ۶۴۰ میلیون دیگر به من بپردازند. این حکم به صورت کتبی به وکیلم داده شده و متنش چیزی در حدود ۱۵، ۱۶ صفحه است. باید آن را به اتفاق وکیلم ببینم و بعد درباره‌‌اش تصمیم بگیرم.

کمیته تعیین وضعیت انتظاراتت را برآورده کرده است؟
انصافاً دوستانی که در این کمیته بودند وقت زیادی صرف کردند و در این باره وقت گذاشتند و با رجوع به پرونده‌های نمونه و یا مشابه در این باره به پرونده رسیدگی کردند. با توجه به این مسائل من هم می‌خواهم به رأیی که در این پرونده داده‌اند احترام بگذارم البته حتماً باید با وکیلم در این باره حرف بزنم.

این حکم ضمانت اجرایی دارد؟
البته که دارد. اگر انجام نشود پیامدهایی برای باشگاه خواهد داشت که یکی از آن‌ها محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالات است. این‌طور نیست که این حکم را گوشه‌ای بگذارند.

پس راضی به نظر می‌رسی؟
البته؛ مسلماً ایراداتی هم در این ارتباط از سوی من رخ داده است. من با اعتمادی که به این افراد داشتم زیاد به ریز مسائل دقیق نشدم به همین دلیل در حقم اجحاف شد. البته من معتقد بودم که باید پول دو فصل را به من بدهند ولی نخواستم ضرر یک اشتباه فردی و مدیریتی به کل مجموعه استقلال وارد شود وگرنه اجحافی که در حق من شده است خیلی بزرگتر از این حرف‌ها بود.

چطور ؟
اصلاً سابقه ندارد بازیکنی را از حق تمرین کردن محروم کنند. حتم دارم اگر این پرونده در مجامع بین‌المللی بررسی شود تبعات بزرگتری برای باشگاه استقلال خواهد داشت.

حالا این جریمه را باید استقلال بدهد؟
حتماً!‌ کاش این جریمه از حساب آقای افتخاری پرداخت شود. حتم دارم اگر این جرایم از جیب شخصی پرداخت می‌شد کسی به خودش اجازه نمی‌داد این‌طور سینه سپر کند و بدون دلیل این رفتارها را انجام بدهد. کسی که مدیریت می‌کند نمی‌تواند هر کاری خواست انجام بدهد. کار، کار زشتی بود.

چطور؟
اصلاً من در خانه‌ام نشسته بودم و کاری به این مسائل نداشتم که با من تماس گرفتند و گفتند بیا برای قرارداد بستن. ارقام را خودشان نوشته بودند و بعد مشخص شد با اهدافی که در سر داشتند مرا به این بازی کشاندند.

اما در نهایت به حقت رسیدی
این برای من خوشایندتر بود که با تیم باشم. لذتی که من در بازی کردن و کنار تمرینات تیم بودن پیدا می‌کنم هرگز با پول برابری نمی‌کند. من آمده بودم برای استقلال بازی کنم و از استقلال هم خداحافظی کنم ولی...

... بالاخره مشخص شد چرا نمی‌گذاشتند تمرین کنی؟
همین...! خودم بیشتر از هر کسی دنبال این بودم ولی هیچ دلیل محکمه‌پسندی از سوی باشگاه برای این موضوع ارائه نشد.

گفتی در قرارداد اول فصل، اصلاً رقم آن را نگاه نکردی! درست شنیدم؟
گفتم خودشان همه چیز را نوشته بودند. آن‌ها دنبال سوء ‌استفاده بودند ولی نشان دادند که این کاره هم نیستند...

... چطور؟
چون فکر می‌کردند زرنگی کردند. هر چه دلشان خواسته در قرارداد نوشته‌اند و همه را لازم‌الاجرا تصور می‌کردند در حالی که این‌طور نیست و هر نوشته‌ای در قرارداد ضمانت اجرای قانونی ندارد.

واکنش مردم نسبت به این اتفاق چه بوده است؟
نمی‌دانم چون هنوز خیلی به این موضوع نپرداخته‌ام.

بالاخره می‌خواهی خداحافظی کنی یا نه؟
من می‌خواستم با لباس استقلال این کار را انجام بدهم ولی حالا که این‌طور شد می‌خواهم یکی، دو فصل دیگر هم بمانم و بازی کنم.

حضور استقلال در دور یک‌هشتم نهایی و رویارویی با ذوب‌آهن را چطور ارزیابی می‌کنی؟ تیم قلعه‌نویی می‌تواند دردسری برای استقلال ایجاد کند؟
با شرایطی که از استقلال سراغ دارم این تیم هیچ مشکلی برای رسیدن به فینال و قهرمانی این فصل از لیگ قهرمانان ندارد. این استقلال پتانسیل این کار را دارد و با جسارتی که بین بازیکنانش دیدم حتماً از این دور هم بالا می‌رود البته تیم ذوب‌آهن هم خوب است.

تو بارسایی هستی، با حذف منچسترسیتی و بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا هنوز هم این رقابت‌ها برایت جذابیت دارد؟
البته که دارد. این مسابقات کلاس درس فوتبال است. فوتبال امروزه با سرعت قابل توجهی پیش می‌رود و حتماً مسابقات را می‌بینم.

بین بایرن‌مونیخ، رئال، رم و لیورپول کدام‌ یک را شایسته قهرمانی می‌دانی؟
رئال تیم عجیبی است، تیمی بزرگ که شخصیت بزرگی هم دارد و همیشه در رویدادهای بزرگ نتایج بزرگ هم می‌گیرد. مسلماً در این مرحله هم شانس زیادی برای رسیدن به قهرمانی دارد.

43503

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در