تصاویر: مرحوم سید جواد فضل‌الله به همراه آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به شمال ایران


شفقنا- مرحوم سید محمدجواد فضل‌الله از روحانیان لبنان و برادر آیت‌الله سید محمد حسین فضل الله (ره) در سال 1357 هـ.ق. در نجف اشرف متولد شد و در سال 1395 هـ.ق. در سن 38 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت و در در شهر بنت جبیل، لبنان دفن شد. به گزارش شفقنا به نقل از […]

تصاویر: مرحوم سید جواد فضل‌الله به همراه آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به شمال ایران

شفقنا- مرحوم سید محمدجواد فضل‌الله از روحانیان لبنان و برادر آیت‌الله سید محمد حسین فضل الله (ره) در سال ۱۳۵۷ هـ.ق. در نجف اشرف متولد شد و در سال ۱۳۹۵ هـ.ق. در سن ۳۸ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت و در در شهر بنت جبیل، لبنان دفن شد. به گزارش شفقنا به نقل از ویکی‌شیعه، او دروس مقدمات و فقه و اصول را در حوزه علمیه نجف نزد اساتیدی همچون آیات عظام سید ابوالقاسم خویی و سید محمد روحانی و نیز پدرش عبدالرئوف فضل الله و برادرش سید محمد حسین فضل الله فراگرفت. از وی آثاری به جای مانده است؛ از جمله: «الامام الرضا علیه السلام تاریخ و دراسه»: که با عنوان «تحلیلى از زندگانى امام رضا علیه السلام» به فارسی ترجمه شده است؛ «صلح الامام الحسن علیه السلام اسبابه و نتائجه»؛ «الامام الصادق علیه السلام خصائصه و ممیزاته»: البته با مرگ او این کتاب ناتمام ماند. «حجر بن عدی»؛ و دیوان شعر: در زمینه مدح اهل بیت و همچنین مسئله فلسطین و مانند آن.

به گزارش شفقنا، سید محمدجواد فضل‌الله در دوران تحصیل خود در نجف اشرف با آیت‌الله سید علی خامنه‌ای آشنا شد و این رفاقت تا سال‌ها بعد ادامه یافت. او در سال ۱۳۴۲ هـ.ش. سفری به ایران داشت و در این سفر به همراه آیت‌الله خامنه‌ای به دیدن استان‌های شمالی ایران رفتند.

در کتاب «شرح اسم» (شرح زندگانی رهبر انقلاب) می‌خوانیم:

چند روزی به آغاز ماه صفر مانده بود. سید محمدجواد فضل الله، برادر کوچک سیدمحمدحسین فضل الله، از علمای لبنان، به مشهد آمده بود. سیدجواد، میهمان آقای خامنه ای نبود، اما در مدت اقامتش در مشهد با او معاشر و هم نشین بود. پیشنهاد کرد با هم به دیدن نوار سبز ایران، مازندران و گیلان، بروند. و رفتند. مازندران و سپس گیلان را گشتند و بعد در تهران از یکدیگر جدا شدند.

به گزارش شفقنا، تصاویر زیر از همین سفر و ملاقات به ثبت رسیده است:

تصاویر: مرحوم سید جواد فضل‌الله به همراه آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به شمال ایرانتصاویر: مرحوم سید جواد فضل‌الله به همراه آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به شمال ایرانتصاویر: مرحوم سید جواد فضل‌الله به همراه آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به شمال ایرانتصاویر: مرحوم سید جواد فضل‌الله به همراه آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به شمال ایرانتصاویر: مرحوم سید جواد فضل‌الله به همراه آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به شمال ایرانتصاویر: مرحوم سید جواد فضل‌الله به همراه آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به شمال ایرانتصاویر: مرحوم سید جواد فضل‌الله به همراه آیت‌الله خامنه‌ای در سفر به شمال ایران

منبع تصاویر: وارثون

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر