عضو فعال کانون باشت در سانحه تصادف جان باخت


عضو فعال کانون باشت در سانحه تصادف جان باخت

اشکان قبادی عضو فعال مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از هزاران کودک ونوجوانی است که هر سال قربانی سانحه‌های جاده‌ای در ایران می‌شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اشکان قبادی متولد مهر 1380 بود و از بهار 1388 عضو مرکز فرهنگی هنری کانون باشت شد او در روزهای پایانی فروردین 1397 در اثر تصادف در داخل خودرو جان به جان آفرین تسلیم کرد.

تصادف‌های رانندگی هر سال در ایران ده‌ها هزار نفر را به کام مرگ می‌کشد که متاسفانه بخش زیادی از آنان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند به نحوی که کارشناسان، این مساله را از جمله نخستین عامل‌های مرگ کودکان در ایران عنوان می‌کنند.

بر اساس آمارهای ارایه شده رسمی طی سال‌های 1390 تا 1394 دست کم نزدیک به 7500 کودک زیر 10 سال در ایران جان خود را در تصادف‌های رانندگی درون و برون شهری از دست داده‌اند.

در عین حال چندین برابر این آمار، کودکان و نوجوانانی هستند که در این سانحه‌ها دچار صدمه و مصدومیت و معلولیت می‌شوند.

ایمن‌سازی جاده‌ها و مسیرهای رفت و آمد و محل‌های زندگی کودکان، فرهنگ‌سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و سرنشینان خودروها و توجه به ایجاد شهرهای دوست‌دار کودک بی‌تردید می‌تواند این آمار نگران‌کننده و تاسف‌بار را کاهش دهد.

بر همین اساس اشکان قبادی نیز هم‌چون تعداد زیادی از هم‌سالان خود، قربانی کاستی‌ها و بی‌توجهی رانندگان به قوانین رانندگی شد.

در این میان مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان باشت درباره‌ی اشکان توضیح داد که او عضو فعال این مرکز فرهنگی هنری بود و در برنامه‌های فرهنگی هنری این مرکز فعالیت داشت.

محبوبه ظفری با اشاره به استعداد و علاقه‌ی وافر اشکان به فعالیت‌های مذهبی یادآور شد: از زمانی که اشکان با کانون آشنا شد، در ویژه‌برنامه‌های مرکز فرهنگی هنری باشت شرکت می‌کرد و فعالیت‌های مذهبی این عضو نوجوان بسیار شاخص بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این ضایعه دردناک را به خانواده و دیگر بازماندگان اشکان قبادی تسلیت گفته و برای آنان صبر و شکیبایی آرزومند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی