تداوم برخورد با متعرضان به منابع طبیعی


تداوم برخورد با متعرضان به منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: بر اساس وظیفه ذاتی و سیاست های سازمانی و به منظور حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی برخورد با آفرود سواران متخلف و متعرضان به اراضی ملی با جدیت در دستور کار این یگان قرار داشته و با خاطیان به انفال و عرصه های ملی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

تداوم برخورد با متعرضان به منابع طبیعیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران سرهنگ جلیل انزابی زاده با اشاره به عملکرد گشت های ویژه نوروزی حفاظت از اراضی ملی گفت: با هدف کاهش تخلفات و تصرفات غیر قانونی به اراضی ملی در ایام تعطیلات نوروزی و جلوگیری از سودجویی افراد فرصت طلب، اکیپ های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح استان تهران با حضور روزانه 50 نفر از عوامل این یگان از 26 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 فعالیت داشتند.

وی اظهار داشت: در پی گشت های نوروزی و پایش اراضی ملی در این مدت با 10 فقره تخلف به اراضی ملی برخورد قانونی صورت گرفت و در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع 4 هکتار از عرصه های ملی از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: میزان رفع تصرفات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد 90 و از لحاظ مساحت 132 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ انزابی زاده در ادامه اضافه کرد: در برخورد با آفرود سواران متخلف 9 دستگاه خودروی آفرود و 4 دستگاه موتورسیکلت که عامل تخریب اراضی منابع طبیعی بودند توقیف شد و مالکان این وسایل برای پیگرد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام مسئول همزمان با فرارسیدن فصل بهار و اشتیاق شهروندان و گردشگران به طبیعت گردی به آنها توصیه کرد: هنگام مراجعه به طبیعت و عرصه های جنگلی و مرتعی ضمن رعایت نکات ایمنی در صورت مشاهده هرگونه تخریب ، تصرف و آتش سوزی های احتمالی موضوع را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

استان تهران دارای بیش از 1میلیون و 368 هزار هکتار اراضی ملی است که شامل بیش از 919 هزار هکتار مرتع و بیش از 59 هزار هکتار اراضی جنگلی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان