شورا شهرداری را انتخاب کند که خط قرمز نهادهای امنیتی نباشد!


 شورا شهرداری را انتخاب کند که خط قرمز نهادهای امنیتی نباشد!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت انتخاب شهردار اصلاح‌طلب برای پایتخت، در عین حال گفت که گزینه شهرداری تهران نباید خط قرمز نهادهای امنیتی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت انتخاب شهردار اصلاح‌طلب برای پایتخت، در عین حال گفت که گزینه شهرداری تهران نباید خط قرمز نهادهای امنیتی باشد.

الیاس حضرتی اظهار کرد: شورای شهر تهران مشغول به سرانجام رساندن سنگین‌ترین، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه است و من برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم که علیرغم فشارها، با حوصله، صبر و تدبیر کار را پیش می‌برند البته تلاش‌هایی هم هست که تحریک کنند و شکاف و اختلاف در شورای شهر ایجاد کنند اما عزیزان ما در شورا بسیار هوشیار و تیزبین به این مسائل واقف هستند.

وی اضافه کرد: شهردار تهران قطعا باید یک نیروی اصلاح‌طلب باشد. قطعا از شورای 21 نفره اصلاح‌طلب تهران انتظار نمی‌رود که فرد غیراصلاح‌طلبی را به عنوان گزینه شهرداری معرفی کرد، در عین حال سابقه کار، نوع تحصیلات، عملکرد گذشته و تجارب مدیریتی این فرد باید نشان دهد که کشش این بار مسئولیت سنگین را دارد.

حضرتی با بیان اینکه شهردار آینده تهران باید ضد فساد و مشهور به پاکدستی باشد،‌ گفت: لایه‌های مختلف و جنس کار در شهرداری خود به خود آلوده‌کننده است و افراد را در معرض اتهام قرار می‌دهند بنابراین شهردار آینده باید روحیه ضد فساد داشته باشد و سوابقش هم این را نشان دهد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: قاعدتا نهادهای مختلف،‌ ارگان‌ها و شخصیت‌های تعیین‌کننده نباید حساسیت ویژه‌ای روی شهردار آینده تهران داشته باشند و این فرد نباید جزء خط قرمز نهادهای امنیتی باشد، همچنین نباید در فکر کاندیدا شدن برای مجلس، ‌ریاست‌جمهوری و پست‌های دیگر باشد بلکه باید تمام وقت، وقت خود را به جلسات، بازدیدها، دعوت از سرمایه‌گذاران و سازندگان و حل مشکلات آلودگی و حمل و نقل و ایجاد آرامش و فضای امن در شهر تهران اختصاص دهد. حتی پیشنهاد می‌کنم در شش ماه اول رختخواب خود را هم به شهرداری بیاورد زیرا فرصت‌های از دست رفته بسیاری است که باید به آن پرداخته شود.

حضرتی با ابراز امیدواری نسبت به طی مراحل انتخاب شهردار در شورای شهر، گفت: امیدواریم شورای شهر این مراحل را به خوبی طی کند و به فرد واحد با این مشخصات برسد و در نهایت همه پشت سر او قرار بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت که شهردار آینده تهران باید توان و کشش درونی و بیرونی لازم را برای مقاومت در قبال فشارهای کسانی که به دنبال گسترش فساد هستند، داشته باشد./ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا