ایجاد فضای گردشگری در پارک جنگلی یاسوج به سود مردم است


ایجاد فضای گردشگری در پارک جنگلی یاسوج به سود مردم است

یاسوج- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد مجتمع گردشگری، تفریحی، رفاهی و خدماتی در پارک جنگلی یاسوج توسط وزارت نفت به سود مردم این استان است.

پارک جنگلی یاسوج با مساحتی حدود 900 هکتار یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در شمال شهر یاسوج است.
سید محمدکاظم نظری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مزایای متعددی در پی ساخت این مجتمع برای مردم به‌ویژه جوانان به وجود خواهد آمد.
وی افزود: افزایش پروازها و توسعه خطوط هوایی استان، اشتغال جوانان، استفاده از سالن‌های طرحی شده برای برگزاری همایش‌ها، بهبود معیشت مردم و رونق اقتصاد گردشگری ازجمله مزایای طرح مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی در پارک جنگلی یاسوج است.
نظری بیان کرد: برخی مخالفت‌ها، سخنان و استدلال‌ها در مسیر سرمایه گذاری در پارک جنگلی یاسوج توسط وزارت نفت منطقی نیست.
وی خواستار رفع دوستانه این مخالفت‌ها شد و عنوان کرد: افراد برای رفع این اختلاف، موضع گیری و تقابل نداشته باشند زیرا که همه متعلق به یک استان بوده و در راستای توسعه آن هم سو هستند.
وی عنوان کرد: عدم شفافیت در طرح مذکور وزارت نفت در استفاده عموم از این مجتمع تفریحی و گردشگری از سوی شهرداری یاسوج و شورای شهر مطرح شده که برخی به همین دلیل نیز شفاف سازی در این بند را خواستار شده‌اند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همین موضوع، زمینه را برای ایجاد اختلاف نظر و تفسیرهای دوگانه فراهم کرده است.
نظری گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد باید از این فرصت پیش آمده بهره لازم را ببرند زیرا که استان‌های همجوار در پی یافتن چنین موقعیت‌های مغتنمی هستند.
وی افزود: ایجاد مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی در پارک جنگلی یاسوج توسط وزارت نفت نه تنها به سود مردم بلکه به سود شهرداری و شورای شهر نیز است.
در هفته‌های اخیر واگذاری پارک جنگلی یاسوج به شرکت نفت برای ساخت مجتمع تفریحی واکنش‌هایی در پی داشت.
برخی اعضای شورای شهر یاسوج، مخالفت خود را با اجرای چنین طرحی اعلام کرده‌اند اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است چنین طرحی سبب رونق صنعت گردشگری استان خواهد شد.
از مساحت 900 هکتاری پارک جنگلی یاسوج تاکنون 75 هکتار قابلیت تغییر کاربری و سرمایه گذاری پیدا کرده است.
بر اساس تفاهم نامه‌ای، وزارت نفت آمادگی دارد تا در این منطقه یک مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی ایجاد کند.
همچنین در طراحی و اجرای این طرح ضمن اولویت به خواست وزارت نفت برای استفاده شهروندان تمهیدات لازم اتخاذ شود.
مدیریت پارک جنگلی یاسوج در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیأت دولت دهم به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1389 به شهرداری یاسوج واگذار شد، این در حالی است که تا قبل از آن زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بود.
پارک جنگلی یاسوج به مساحت حدود 900 هکتار به عنوان بام این شهر معروف است.
تاکنون 30 میلیارد ریال توسط شهرداری یاسوج در پارک جنگلی این شهر سرمایه گذاری شده است.
یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد وجود پارک جنگلی در شهر یاسوج است.
این پارک با پوشش درختانی مانند بلوط، زالزالک و کیکم وحشی و آب و هوایی معتدل پس از آبشار یاسوج دومین مکان مفرح مورد علاقه گردشگران است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان موافقت کرده که 75 هکتار از پارک جنگلی یاسوج را برای انجام سرمایه گذاری به مدت 30 سال در اختیار وزارت نفت قرار دهد.
طبق برنامه ریزی وزارت نفت زمین 75 هکتاری سپرده شده به آن پذیرای اقامت شبانه حدود 100 خانوار و ایجاد اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم است.
9868/6110

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج